Liten lektionsuppdatering

Idag var jag och Kelda iväg till Fröken ridlärare för drillning.
Kelda gick på transporten förvånansvärt enkelt på vägen bort, dessvärre inte så enkelt på hemvägen. Där blev det tillslut att lina in henne. Funderar helt ärligt på att ta hjälp med lastningen. Tycker jag gör allt rätt, berömmer vid rätt tidpunkt osv, men tydligen blir det fel någonstans ändå i kommunikationen.
 
Tillbaka till lektionen då, Kelda kändes pigg men trevlig. Vi är lite ringrostiga sen sommarens vila, och det är dags för mig att gå till Kiropraktorn (tid redan bokad som tur är!).
Vi tränade på att länga halsen framåt nedåt, och få in rätt känsla i skritten. Länga halsen i skrölt och i trav.
Fin fin trav bjöd Kelda på! Vilket var kul!. Hon har fått en ny styrka i traven och lägsta nivån där har höjt flera snäpp!. Kul!
 
Nu har jag fredagsmys! (en lördag jag vet, men ändå!) och jag moffar lösgodis, gaaah så gott! :D
Imorgon är det andra bullar, har stallet hela dagen så tidig morgon blir det :) Men men! Sånt man får ta!
 
Slänger in några bilder på Kelda från i Torsdags :)
 
 
Leendet på mittenbilden är ju helt klar en bra beskrivning på hur jävla (ursäkta språket) rolig hon är att rida!
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Det ser verkligen roligt ut :) Och fin är hon som vanligt.

Svar: Ja, hon är en fröjd att rida, verkligen! :) Tack! :D
Carro

2013-08-18 @ 12:49:08
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: