Linad

Jag har bestämt mig lite, i mars/april kommer tråkigheter ske. Bingo kommer dömmas ut :'( och när jag "ändå är hos veterinären" kommer Kelda bli genomgången. Kolla tänder och göra en allmän hälsocheck är tanken där. 

Visst svider det något enormt att skriva men de funkar inte längre. Är inte försvarbart att ha honom kvar. Mattes älskling <3 vad som sker där efter får jag ta då. Är trots allt ett par månader dit! 

För att vända till något roligare då. Kelda och jag tränade på banan igår. Gick både bra och dåligt. Rider jag tölt så är den fin och inte en uns av passtakt i vänster varv. Ridbar, mjuk och kul. Byter jag till höger smyger passtakten på. Däremot om jag rider henne "mot trav" men bromsar upp med säte rullar hon på fint. Men de går inte att "rida tölten" hmm. Aja en sak i taget! 

Idag då, ute sent så damen fick bli tömkörd. Riktigt rolig är hon där faktiskt. Lättlärd och så ridbar från marken. Korta och länga traven,  ställa in och ut. Galoppfattningar där vi också kortar och länger steget. Och allmänt bus och skoj :) hon gungar fint genom kroppen iaf och är riktigt läcker att se på! :) fina lilltjejen! 


Kelda vid ett annat tillfälle :) 


Kommentarer
Postat av: Frida

Förstår det är jobbigt för dig, men det är säkert det bästa beslutet för honom. Ibland måste man bortse från sig själv när man har djur. Ni får ta vara på tiden ni har tillsammans!

Svar: Ja, baksidan av att äga djur :/ verkligen ett jobbigt och tungt beslut :(
Carro

2013-12-25 @ 13:38:29
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: