Jag lever

Åh herre, jag vet INTE vad jag har gett mig in på.. Jobba 100%, plugga 75% och på det ha 2hästar som kräver lite tid.. När ska jag andas och sova är det tänkt? 
 
Kelda vilade måndag och tisdag, likaså Bingó. 
Igår red jag Kelda i ridhuset, pga kramsnön som envisades att falla!. 
Hon var pigg och fick överlag jobba i ett övertempo, dock med mjukhet, form och ställning. Men, det gick lite fort haha. Ville inte bromsa henne eller, utan valde ist att låta henne tuffa på, men fortfarande med mina krav om ridbarhet. Hon var riktigt läcker överlag och trevlig :) Töltade en del också, släppte till fint ibland och bjöd på en välvd form med en böljande rörelse :)
Bingó fick en lång och mysig rykt, tänkte tömköra men ledsnade när snön envist föll :(
 
Idag red vi i ridhuset igen, tyckte hon kändes halt påvägen i skritt så longerade först och nej, helt ren i båda varven. Kanske var en stylta? eller något annat.. Tyckte väl sen att jag försökte överanalysera hennes rörelser också. Suck haha
Travade fram, lång och låg, Samlade ihop och gjorde skänkelvikningar ut till spåret med igångsättningar till trav. LÄCKER!!, Lättade fint i fram övh taget idag, galoppen var trevlig i båda varven. Avslutade med att gå öppna längst spåret, krama upp i tölt, och bitvis gå öppna i tölt, samt rakställa för att sen gå in i en sluta. Släppte helt grymt tillslut, böljade fram, lätt i fram, tog varenda förhållning och rörde sig mycket trevligt. Vilken känsla! :D
va kul det är att rida just då!.
Ett helt varv i fjäderlätt tölt fick vi till, innan damen fick långa tyglar och jag satt av. Min fina tjej <3
 
 
Snoffsan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: