Kursdag

Idag var jag och Kelda iväg till Jursta Gård, för kurs med Johan Häggberg.
Damen gick nästan på bra in i transporten, vi linade in henne och ja. Det gick absolut bättre än alla andra gångerna vi hållt på. 
 
Kelda var duktig båda ridpassen! Supernöjd med henne och hennes prestation!
Vi började med att rida fram "som vanligt hemma" medans Johan tittade lite, Kelda var lite ofokuserad och överallt ett litet tag, sen började hon fokusera och vi kunde jogga igång i lite trav. 
Visade sen tölten innan Johan fick testa på Kelda. Johan tyckte Kelda var välriden, mjuk och trevlig. Utöver det trodde han absolut att hon hade bra och rätt förutsättningar för att bli en bra tävlingshäst. Hon har rätt utstrålning, vilja och exteriör för bra hållbarhet :) 
 
Fick nya tips, och blandat med att rida lång och låg samt avslappnad, är det nu dags att börja trycka in lite mer samling i henne!. Nu red vi mest samlat, men tanken är sen att jag bara ska rida samlat en kort stund under ett ridpass :)
Kelda var trevlig, formade sig fint och gjorde allt rätt!. Jobbigt var det men jag är verkligen supernöjd med henne!
 
Ridpass nr2 gick egentligen bättre, hon hade mer av den rätta energin, jag fick ihop henne fint och hon fick med ryggen något otroligt och även på det fick hon upp aktionen och blev bara allmänt läckrare! Supernöjd och superduktig häst!
 
Hem gick bra också, vi linade igen och nu gick det något snabbare och mamma behövde inte flytta lika många Keldaben innan hon själv flyttade sina ben och gick in :) Att åka brett var en hit, och att lina in gick både fort och relativt smärtsamt!
 
Bjuder på några print screens från filmen jag håller på att klippa ihop, filmen får ni troligen imorgon :)
 
 
Jag är väldigt nöjd med henne överlag!. Hon är en riktigt liten pärla som bara vill göra rätt hela tiden!
Ser mycket fram emot vad mer hon har att erbjuda om något år, när de finns mer styrka, mer muskler och mer ridbarhet i henne! :D Vi siktar högt, så får vi se vart vi hamnar tillslut! :D


Kommentarer
Postat av: Frida

Hon ser väldigt fin ut, ska bli roligt att se film :) Nu ska man bara komma ihåg det man fick lära sig, hade några aha-upplevelser på min egna lektion idag :)

Svar: Tack! Ja, filmen kommer ikväll, tar sån tid att ladda upp på youtube bara ^^ hahaVi fick bara en sak att träna på som tur var! :D samling ^^
eller ja, samling med energi och eftergift om man ska vara noga.
Men visst är de kul att få en aha upplevelse då och då! De är så jäkla kul att känna att det funkar! :D
Carro

2013-02-17 @ 22:50:42
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Fia

Ulala, vilken snygging! :o :D

Kul med både kursen o. transporten! Hoppas spärren släpper där sen! Och, FILM! :D haha

Svar: Ja, visst är hon läcker!?!? :'Dhaha, ja film kommer såfort youtube laddat klart den ^^
Ja, lär märkas nu när vi åker på lördag igen, tror de gäller att åka regelbundet med henne också! :)
Carro

2013-02-17 @ 22:55:49
URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Vad skönt, jag ska istället ändra lite på mitt sätt att rida. Det är inte lätt! :) Har du sett min film från i söndags? :)

Svar: Nej, jag måste kolla! :D nu kommer iaf min film med Kelda upp ^^ haha
Carro

2013-02-19 @ 12:10:11
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: rebecca

Fin :)

Svar: Tack :D
Carro

2013-02-19 @ 13:33:45
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: