Taggar

Taggar kurs för Johan Häggberg imorgon!
Kelda och jag red en superkortis i ridhuset idag, det var ponnyridning där inne (hon som hyr ridhusets ponny och häst med släkt å vänner typ) Kelda vart  helt överlycklig över att de var en fjording där inne. Tror hon saknar sin förra boxgranne som var just fjording. Hon gnäggade såfort hon såg fjordingen :) supersöt! haha
Utöver det kom de även in en barnvagn en sväng, Kelda tittade lite men lyssnade annars superfint!
 
Travade lite på volt, kändes fin i båda varven. I tölten har de verkligen släppt ytterligare en spärr! SUPERKUL!
Min finafinahäst! <3 Alla där inne var eniga om att Kelda iaf var jättesöt :D och de är hon ju! ;) Jag har bara söta djur :D haha
 
Efter ridningen blev Kelda duschad, för ja. Jag vägrar åka på kurs med en häst med kiss och bajsfläckar på både hals och bakben.. Så stackars hästen blev badad haha, såg jätteledsen ut. Men nu är hon ren och fin :D och luktar gott! haha 
 
Nu är även transporten redo, bytt från vanliga bakbommar till en kort och en lång. Damen ska få åka brett!
Utöver det har jag två planer på att få in henne haha, i absolut värsta fall får vi lina in henne!. Men in ska hästen! sådeså, de är jag alldeles för envis för! Undrar bara hur lång tid de tar innan hon bara går in? 
De handlar mycket om vana och mental spärr hos Kelda, och jag hoppas att de går att bryta och få henne mer transportvan!.
 
Iaf, taggad är jag iaf, träning imorgon, och sen på lördag är det tävling :D woohoo!
 
 
Fina tjejen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: