Vägtölten

Jag är helt slut, gud va de känns att de var länge sen man tävlade å hade sig haha

Kelda gick på transporten fint hemma, tänkte i mitt stilla sinne "yes nu har hon fattat", men tji fick jag vid hemfärden!. Vi lyfte in henne tillslut.. Suck :(
 
På tävlingsplatsen vart hon väldigt stirrig och gnäggig. Var ju "gamla hemmaplan", dvs de var där hon stod innan jag köpte henne. Så det gnäggades på allt och alla i princip!.
Kelda fick även hälsa på sin mamma igen, och jag tog några bilder, såklart! ;)
 
 
Spegelbild?
 
 
Framridningen var KATASTROF, hästar överallt och Kelda blev mer och mer stressad. Vi skrittade några varv, och töltade 2varv på volt. Sen gav jag mig och red ut. Så med den framridningen i bagaget skötte hon sig ändå fint! Även fast jag vet att hon kan vara så mycket finare!
 
Första svängen vi red var hon hoppig och faktiskt enligt mig lite passtaktig, fick inte ihop henne och min ridning var katastof!. När vi sen vände och skulle rida tillbaka fick Kelda nästan panik när häst efter häst "lämnade oss ensamma" (sen att det stod 2hästar kvar bakom oss betydde visst inget). Fräste på som satan i den tölten och jag kände lite. Nej, ingen final här inte. 
 
Men tji fick jag. Final kom vi till, där vi kanske gjorde sämre ifrån oss, MEN hon var trevligare, hade bättre takt men ett för högt tempo!. När vi sen vände och skulle rida tillbaka fick Kelda panik igen och vi bjöd på galopp å rollningar om vartannat i tölten.
Vilket då gjorde att vi inte fick någon rosett :) Men vad gör det? Träning var det iaf!.
 
Här är filmen, för den som vill se!
 
 
 
Söt är hon iaf, min frökenfluff <3


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad fin hon är :)

Svar: Tack :) Finare när vi är koncentrerade och mindre stressade haha :P
Carro

2013-02-04 @ 09:00:55
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: