Vilken känsla

Hade/har stallet idag, upp vid 6 och ut i kylan för att släppa ut hungriga små (skojja bara, vissa är gigantiska!) hästar i det helt underbara vädret vi haft idag! Shit så glad man kan bli av strålande sol och blå himmel! :'D
 
Kände mig seg idag, allt tog sån tid, fast gick ändå fort. Förstår ni känslan? haha
Så mycket is nu överallt så den där igångsättningen jag gjorde av Bingó har ju fått en liten paus kan man ju lugnt säga. Vill inte riktigt slå på skor på honom eller, känns så onödigt när de ändå bara är "för min skull" som jag gör det. Han mår faktiskt rätt bra i sin hage. Vi mös iaf lite i stallgången, borstade bort lite päls å så :)
 
Kelda och jag hade också mys innan ridningen, hon är lite "hård" i musklerna i ländryggen, så masserade där med arnika innan ridningen, för att få igång musklerna lite i "förväg". Absolut dags för ett kiropraktorbesök. Ska bara lyckas skramla ihop pengarna först (alternativt få min första lön haha), vi red i ridhuset, iom glansisen.. 
De är inte ens kul att skritta till ridhuset när hon glider med benen :/ Fan ska de bli plusgrader för, för att sen frysa på? Skitvinter..
 
Iaf, vi red mest igångsättningar idag, och ganska kravlöst. Men damen levererade verkligen. Gud va man kan bli lycklig över att sitta på hennes rygg. Min finafinafinatjej <3
Provade på tölten också, satt som en smäck, formen kom efter bara några steg och hon tuffade på med fin aktion.
Hon har lite "out of nowhere" skaffat sig ett sjujävlars sväv i traven. Bitvis vet jag knappt vad jag ska ta mig till. Känns som att rida lätt inte går, och sitta ner går typ inte eller haha I-landsproblem ;)
 
Ska i vilket fall bli kul att komma iväg imorgon, de har lovat fint väder och kan bli kul för Kelda att "komma hem till gamla hemmet" för en stund :) Sen får vi väl se om hon ens kliver på transporten.. 
Så sjukt svårt när hon fryser fast, tips någon? Så mycket lättare att agera när hästen agerar (backar, kastar sig osv). Men Kelda bara fryser fast och det går liksom inte att rubba henne..
Jag ska i vilket fall testa med att trycka i bomull i öronen på henne när hon väl står i transporten, fått en känsla av att hon tycker att ljudet är lite läskigt, för de går oftast bra att åka hemifrån, men när hon ska åka hem sen igen kommer problemet haha, Hon kanske inte vill hem? :O
 
 
Fin är hon iaf, min finafinatjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: