Viltmöte

Jaha, då var det onsdag liksom. Känns som att jag knappt hinner andas och så vips är det fredag igen typ!
I måndags fick Kelda springa ute på vägen, läcker som vanligt!. 
Bingó fick en promenad och mys :)
 
Igår skoddes Kelda och Bingó verkades. Båda fick vila på det :)
 
Idag då, ja idag har jag och Kelda varit i ridhuset!. 
Vi red ca 20min. Måste säga att de vi lärde oss från Johan har gett mest resultat i traven.
I tölten har jag lite samma känsla som tidigare, bara har mer i tanken själv att jag ska rida ihop henne lite mer så hon inte blir så lång. Men i traven har vi fått en helt annan känsla och på det kan jag ha mer kontakt med henne utan att hon bryter till tölt. Och med det är hon ändå mer ihop sig och travar på i ren takt! De är kul! :D
Lite galopp blev det också, även tölt där vi mest red 4kant med rakriktning med bibehållen form. Funkade helt super! Ser fram emot nästa tävling där vi nu kan rida lite annorlunda och förhoppningsvis få bättre respons på! :D
Sen på vägen hem träffade vi på en fjolårskalv. Kelda stannade upp och tittade förundrat, men gjorde ingenting!
Pratade lite med älgen som snällt fortsatte över vägen och efter en stund försvann in i skogen. Hur duktig häst har man inte? Bingó hade tvärvänt och dragit iväg i galopp åt motsatt håll x)
 
Bingó blev bara myst med i stallgången, borstade bort lite päls bara. :)
 
 
Vackra <3


Kommentarer
Postat av: Frida

Undra om det bodde älgar på samma gård som dom på Island. Guffi är verkligen livrädd för älgar och hade gjort precis som Bingó.

Svar: haha, ja eller så är det avsaknaden av älg på Island som gjort dom så rädda :P Tur att Kelda var lugn, ville inte avsluta ett sånt bra ridpass med en skentur med avramling.. haha
Carro

2013-02-27 @ 21:23:45
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Så kan det nog vara! GUffi har även blivit medsläpad på en hel del rymningar när det varit älg i hagen så kan bero på det också :) Förstår det, jag brukar hoppa av innan han börjar springa :p

Svar: haha, om man ändå hann med det haha, oftast har Bingó tvärvänt och sprungit hem innan jag har fattat vad som hänt xD Har man otur ligger man kvar på backen själv. De är nog enda gången Bingó springer iväg när man ramlat av, annars stannar han alltid haha, Men det går hiskeligt fort när de är sken från en älg!
Carro

2013-02-27 @ 21:58:45
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Guffi han fryser fast först och slutar andas, tror han försöker allt han kan med att inte få älgen att upptäcka honom, haha :) Oftast har vi haft älgen mellan oss och stallet och då går det ju inte bara att springa rakt på heller.

Svar: aaww, lillen! :)
Carro

2013-02-28 @ 22:49:49
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: