Då var man med jobb

Ja, som rubriken lyder. Då drar livet igång igen då!
Efter några månader på "paus" drar de igång på måndag, jobba, häst och sen dö i sängen. 
Jag ser inte fram emot det, men jag ser frame mot pegnarna det genererar ;) 
 
Kelda och jag red till ridhuset, nu är det ju glansis överallt ist. Jävla skitvinter :( Varför ska vi ha sånt för? Verkar ju helt onödigt!
Kelda och jag tränade på övergångar till traven, idag var jag lite vinglig i min ridning, men fick ihop mig själv fint och fick därmed ihop Kelda och alla hennes kroppsdelar! Gjorde en simpel övning där vi vänder upp vid både a och c, skänkelviker ut till spåret, tar en trafattning och travar fram till a eller c och vänder upp å gör skänkelvikning igen.
Man får koll på bogar, lösgörande (alternativt samlande beroende på om du väljer en ren skänkelvikning eller en förvänd sluta eller liknande) och håller du koll på allt i övergången till traven får man ett sjujävlars sväv på donnan! :)
Hon kan ju den lille damen ^^
 
Bingó och jag mös bara i stallgången, borstade lite bara :) 
 
 
Glad chey! ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis till jobbet :)

Svar: Tack :)
Carro

2013-02-01 @ 08:04:08
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: