Fyllt på kunskapsbanken något!

Alltid lika kul och inspirerande att rida lektion! 
Och Kelda, jag säger det igen. Vilken kanonhäst det är! Min fina tjej!!
 
Joggade lite, Kelda kändes stabil och trevlig. Börjar hitta en helt annan styrka övh och de är SÅ KUL att rida just nu. 
Måste själv tänka på att inte överböja henne på voltspåret, utan ha henne lite rakare (eller rättare sagt, ha henne formad efter voltspåret)
 
Övade sen på samling för sätet, med övergång till trav, Ibland fick vi till det riktigt bra och den känslan är oslagbar. Hon kan ju den där lilla damen! 
Även tölten kändes riktigt trevlig! Och med mer styrka, alltså mumma på henne då :D
 
Gjorde en rolig galoppövning också, eller rolig och rolig. Men NYTTIG om inte annat. Får jag bara kläm på känslan bättre där kommer den att hjälpa oss massor.
 
Så, full med ny inspiration och kunskap så ser jag bara fram emot fler ridpass! 
Imorgon blir de dock vila och lite transportkörning till klinik med kompis och kompisens pålle.
Lördag blir det ridning av båda, Kelda förhoppningsvis ute om de inte är dåligt väder, för 2hästar på uteritt pallar jag INTE om de ska snöa å ha sig x) Söndagen sen är det löshoppning igen :D 
 
Sen är det lite lugn ridning och nästa söndag är det ju "tävling" som gäller :) ska bli massa skojj :D
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: