Igår och idag

Igår fick Bingó en liten skötare :) eller liten och liten, de är precis lika gamla haha ^^.
Men det kändes bra, och nu får Bingó lite mer tid och kärlek, och jag kan lägga all tid på Kelda en dag i veckan iaf! :) Utan att få ont i magen över att de känns som jag överger Bingó!
 
Kelda och jag red till ridhuset, kramsnö = styltor :( Jag som ville rida uuut!
Kände direkt att Kelda var trött i kroppen från löshoppningen, antagligen lite slaggprodukter bara i benen. Vi joggade lite på fyrkanten, tog i fint iaf och bjöd på ett sjujävlars sväv! :o OMG, det gick INTE att sitta i den traven inte, knappt rida lätt eller ;) Rullade lite i galopp också, och testade tölten. Red även med 230grams bootsen, vilket kanske var lite "overkill" men men. Hon släppte till fint i slutet och var trevlig genom hela ridpasset. Dock kändes hon inte riktigt framme för skänkeln, lite seg reaktion framåt. Men av förklarliga själ antagligen :)
 
Idag fick båda pållarna vila, Bingó blev borstad och fick byta täcke, medans Kelda fick gå rakt in i boxen :)
 
 
 
Sommar! ge mig :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: