Läckraläckraläckra tjejen!

Börjar med att säga, vilken läcker häst jag har köpt mig! :'D
 
Tog och red ut på vägen idag, satte på viktbootsen, 230gram är dom på. Första gången med den vikten, Kelda har haft klockorna på några gånger, men de väger 190g och har ju vikten fördelat runtom. (vilket ni alla typ vet haha).
Iaf, skrittade iväg och Kelda kändes pigg och glad. Tog trav i en backe och vilket påskjut!
Gjorde några travövergångar bort på vägen, ibland föll hon något fram på bogarna då styrkan inte är helt där. Men var ganska lätt att plocka tillbaka henne och höja formen något och därmed få med dom där bakbenen och ryggen igen!
Vände sen och red hemåt och rackarns vilken tölt hon bjöd på. Fick en helt annan typ av stabilitet med dessa boots. Hon kan lätt bli lite rollig och "vixlig" i tölten när hon vill springa lite mer än vad benen bär. Men nu fick hon själv mer "stöd i benen" och blev stabilare och riktigt läcker att rida!. SÅKUL!. Sen såklart ska vi ju arbeta med grundstyrkan, men kul att hon ändå reagerade på det här viset med viktbootsen! :)
Vände och red bort på vägen igen, tog lite trav och en galopp i vardera galopp. Även galoppen blev annorlunda (såklart), hon greppade mera i fram, kul! :) 
Körde tölt igen på vägen hem, och gjorde lite skänkelvikningar över vägen, böjde, ställde om vartannat med rakriktning då och då.. Sen skritt resten av vägen hem.
Idag var hon riktigt kul att rida, och hon ger hela tiden små glimtar om framtiden. Jag tvivlar inte en sekund på att hon kan bli precis det jag söker, när vi bara blivit ett bättre team, och damen fått mer styrka i kroppen!
 
På torsdag är det träning för bästaste Malin igen! Tagga :D 
sen den 3:e feb är det Öl och vägtölt på Fors, den 17:e feb är det Kurs för Johan Häggberg och den 23:e är det tävling igen! :D Fullspäckat schema verkligen. Men satan va kul de ska bli!
Behöver verkligen detta, och jag ska njuta allt jag kan! :)
 
 
En härlig vy! Helt klart!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: