Morfem

Ah, okej.. Skjut mig nu.. Gör mitt lidande kort. Snälla...
Jag har alltid haft lätt för att skriva, arbeta med ord och bilda meningar (kanske inte märkts här på bloggen haha, men alltid fått MVG på skriftliga uppgifter i skolan tex). Och som min svensklärare sa i 9:an, egentligen ska du inte få MVG i slutbetyg, men du skriver otroligt bra så det väger över. 
För ja, jag kan pinsamt nog inte ordklasserna. Jag vet på ett ungefär vad substantiv och verb är. Resten? Inte den blekaste. Och att de nu biter mig i röven är ju solklart.. För nu ska jag tydligen förstå och veta vad ett sk "morfem" är, och hur nu detta "morfem" är uppbyggt.. Ah men tjena! 
Jag är på gränsen till ett sammanbrott och tårarna bränner sådär lagomt charmigt bakom ögonlocken. FÖR JAG FÖRSTÅR INTE.. Helt ärligt, jag fattar inte.. De är helt jävla otroligt, men jag förstår ingenting.. Verkligen ingenting.. 
Och de gör så jävla ont i mig att jag inte fattar.. För jag vill verkligen förstå, jag försöker verkligen förstå också :( 
Men, de går inte. Jag fattar inte vad ett sufflix eller preflix är, jag förstår inte vad ett fritt morfem eller ett bundet morfem är.. 
 
Åh, jag är så nere just nu :( skit verkligen, vilket skit... 
 
 
Tur att jag mot alla odds kan lämna skiten en stund och åka ut till hästarna. Kelda fick vila, men Bingó och jag tog en promenad. Alltid mys att spendera tid med honom. Och vetni? imorgon tror jag bestämt att jag ska rida honom en sväng, bara för att prova. Nu när underlaget är ok för barfotahovar ska jag se om de går att rida igång honom.
Vore mys om han ändå höll för skritturer med kanske lite trav/tölt. Men vi får se helt enkelt!. Han är ju typ ren (förutom att han släpar bakbenet lite, men de kommer han troligen alltid göra!). Men, de är bara tankar. Vi får se om jag sätter de i praktiken sen ;)
 
 
<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: