Restart

Ja, måndag idag då. Bra att jag säger det så ni har koll därute ;) haha
Idag fick hästarna vila, kramade lite med båda två innan jag stoppade in dom i sina lådor för kvällen.
Bingó mättes med viktmåttbandet också, tvivlar numera ganska starkt på just den modellen jag har köpt haha, han brukar stå på 380isch i fram och 420 i bak. Idag stod han på 335 vid sadelgjordsläget och 420 där han var som bredast. Kan ju säga att så lite väger han icke, han ligger nog på 400kg (ge och ta 10kg typ).
Så att Kelda som också mättes idag, ska väga 285 vid sadelgjordläget och 323 vid buken är ju inte så troligt :P haha.
 
Nu mäter jag bara Kelda för att få se det gå åt rätt håll, dvs skulle jag likväl kunna mäta med ett måttband egentligen ;) Iaf har Kelda lagt på dig lite på 10dagar enligt måttbandet, 285kg vid sadelgjordsläget var oförändrat, men gått från 318 till 323 vid buken iaf :) 
 
Kelda har börjat få bogskav av sitt "under täcke" så igår böt jag till Bingós ena bucas stalltäcke, de var det enda som var "tight" nog i bogen för henne, dock i strl 135.. Kelda ligger på 115-125 haha, kan säga att det var både för långt över rygg och ner mot magen. MEN det funkade när jag la på övertäcket, det packade liksom in allt :P
 
 
Kelda i stooort täcke! Sötnosen <3
 
 
Och vovven jag är dagmatte åt låg och mös i Keldas alla täcken :)


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

ah... jag får hela tiden fråga om vad det är för dag!

finns ju en formel man kan använda sig av för att räkna ut hästens vikt, mkt mer pålitlig än bandet :) Minns den tyvärr inte i huvudet, upphljt till 0,45? nånting, nånting.. men kan leta reda på om du vill veta? :)

Svar: Ja, då är det ju bra att jag berättar för dig ;) haha
Gärna ^^. Annars ska jag försöka få henne vägd nästa gång vi är iväg och vaccinerar (dvs i oktober xD) Men nu mäter jag mest för att få de mer "svart på vitt" att hon faktiskt blir "tjockare" haha :D
Carro

2013-01-14 @ 20:25:17
URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: