Stövlar

Har nu ett tag tänkt att jag ska skaffa mig ett par ridstövlar.
De är snäppet snyggare vid tävling och träning, jämtemot gaiter/short shaps och troligen ger de ju bättre stöd också!.
Dock har jag haft problem med tjocka vader haha (eller jävligt små storlekar i stövlarna?), 
iaf, har jag hittat en modell jag troligen kan ha (har inte provat just dessa, men en annan modell av samma märke i en strl mindre, fan va klurigt de blev nu haha). 
Hööks, 1999:- och ja, känner jag att jag vill ha bättre stövlar sen, så får jag väl köpa mig ett par dyrare.
Tror dock absolut att dessa kommer "duga till mig" och min användning.
Antar väl att kvalitén är lite därefter också, men de lär ju överleva något år iaf, kan man ju hoppas! ;)
Blir till att spara pengar nu då, så man kan köpa dessa!
Näst efter stövlar blir det en kavaj, där vill jag däremot ha lite kvalité (och design)
 
 
Tycker mer om "hopp"modellerna än dressyrmodellerna. Gillar att de är tajt runt anklarna ^^


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har jätteproblem att hitta bra ridstövlar på grund av mina breda vader också och nu har jag gett upp hoppet om att hitta ett par som passar så nu blir det till att rida med jodphurkängor när jag ska tävla i vår.
Hoppas du hittar ett snyggt par som passar.

Svar: Ja jaghar samma problem faktiskt. Men tror att dessa ska passa :) Eller jag hoppas iaf!Annars får jag specialbeställa, vilket kostar några tusen till tyvärr :(
Carro

2013-01-05 @ 10:22:39
URL: http://svalurfravogum.blogg.se
Postat av: Sofie

Min tränare Lisa fick sina ridstövlar specialbeställda och det kostar ju tyvärr pengar,men för henne var det värt det.

Svar: Ja precis, det gör ju det tyvärr.Men, vill man ha stövlar och inte hittar så får man ju tyvärr betala :(
Carro

2013-01-05 @ 18:14:33
URL: http://svalurfravogum.blogg.se
Postat av: Elinor

Mountain horse venice high rider kostar bara 500 mer MKT!! bättre stövlar än dessa. Hööks stövlar har värdelösa dragkedjor. MH stövlarna har kraftiga dragkedjor och går dessutom att få i mkt fler storlekar så man får ett par som passar perfekt. Jag älskar mina de är supersköna. dessutom har de mer resår så de verkligen är mjuka och rörliga. :) Hade ett par såna som på bilden men dragkedjan gick sönder.

Svar: Tack för tipset! Värt att kolla upp om de passar mina feta vader :D haha!
Carro

2013-01-13 @ 00:14:59
URL: http://engelstoft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: