Torsdag och fredag

Klämmer ihop båda dagarna här nu,
Igår, alltså torsdag! Red jag och Kelda till ridhuset igen, hade hackamoret den här gången och rackarns va läcker hon var. 
Vi travade lite med övergångar, längde steget på långsidorna och kortade upp på kortsidorna. Körde även lite tölt med mer tempo, Tror vi red i 20min sen var jag nöjd. Hon skötte sig verkligen helt galant och var riktigt trevlig att rida. Så 20min räckte gott och väl (med framskrittningen inräknad i ridhuset :P)

Bingó och jag tog en promenad med en stallkamrat som red sin pålla. Som dock blev livrädd och flydde hemåt, utan sin matte. Fick terapi gå den sträckan sen med pållan som nu var mycket lugnare. Hästar, säger då det!
 
Idag har jag pluggat hela dagen lång. Och fått klart ett halvt arbete. Ska slutföra det imorgon, för jag har inget bättre för mig en lördag.... hehe
 
Tog mig en promenad under dagen med vovven (annars är han med i stallet och springer runt), vi gick ner till sjön (Drevviken) så jävla vackert väder! jag älskar! Strålande sol och -10isch grader. Kallt, men vackert!
 
När vovve sen blev hämtad tog jag mig till stallet, planen var att bara mocka, packa maten och släppa in (och samtidigt kolla över) mina pållar, men när Kelda sen stod i boxen bad hon verkligen om att få göra något. Sällan hon gör det övh, men hon lämnade t.om hönätet för att ställa sig vid boxdörren och "be om uppmärksamhet". Så, jag tog in henne i stallet och tänkte longera henne lite på ridbanan som nu är plogad. 
Kelda tackade genom att dra iväg i bockserier som heter duga (Vadå att hon har längtat efter att få ladda ur sig?!?)
Men visade sen en trav hon aldrig har visat förut, vilken spänst, vilket steg, vilken aktion! Märks tydligt hur styrkan har ökat hos henne sen bara i höstas!. SÅ KUL! :D Och, jävlar var läcker hon är. Mattes fina tjej!
Jättenöjd var hon med sig själv sen iaf, frustade och tuggade. :)
 
 
En bild ifrån promenaden; Ett soligt istäckt Drevviken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: