Nu är det lugnt

Kelda gick på vila i tisdags, de föll sig så även om jag hade tänkt vänta till efter helgen. Men det blev en hel del saker inplanerade och ist för att pressa in "jag hinner nog rida en kortis" så får vilan helt enkelt starta nu! :)
Hon kommer igång igen den 15:e hade jag tänkt :) Dvs nästan (med en dag för kort) 3veckors vila!
 
Bingó är iaf fin i både eksemet och benen. Inte halt och ser fräsch och glad ut :)
Så jag riktar om lite fokus dit nu, så jag får pyssla lite häst. Kelda kollas bara över vid varje insläpp just nu, och nya skor och fötter fick de igår. Så nu är det fin fint på torpet! :)
 
 
 
Bingó i ett sprillans nytt och glansigt eksemtäcke! :)
Han invigde det idag ^^ finisen!
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Han klarar sig inte utan täcke alltså? Skänt att eksem och ben och hela gubben ser bra ut iallafall :)

Svar: nej, han gör tyvärr inte det. Hade kanske klarat sig längre om han inte fått medicinen som slog ut allt och gav honom extrem eksem på bakbenet. Men en sommar utan eksemtäcket tror jag inte finns i Bingós värld tyvärr :/
Ja, det har lugnat ned sig med honom igen, så det är skönt! :)
Carro

2013-06-29 @ 22:38:30
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Synd att det blev så, men klarar han sig bra med täcket så får du vara glad för det. Guffi är inne i någon jävla period och förstör sina täcken en liten bit om dagen, tror jag sytt 4 gånger den här veckan och då har jag inte ens börjat med det täcket han började med att förstöra, morr :p

Svar: Ja, jag är superglad över att han lugnat ned sig och just nu är han jättefin igen :)Åh, så surt! Bingó har inget att ha sönder sina täcken emot som tur är! och Kelda hjälper inte eller till. Så har inte sytt något täcke på hela förra sommaren och antagligen slipper jag det den här sommaren också :D
Carro

2013-06-29 @ 22:44:58
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Du ska vara glad! Guffi har perioder när allt går sönder och sen behöver jag inte sy på flera månader. Det är tur jag har symaskinen i stallet :)

Svar: Smidigt med symaskinen i stallet!, jag kan iof inte sy med maskin utan har alltid sytt för hand. Har de varit för stort har jag tagit med täcket hem så har mamma fått sy med maskin ^^ haha
Carro

2013-06-30 @ 21:50:16
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: