Söndag

Idag sa min kropp "AHA, är du ledig idag också? TACK" och jag sov till nästan kl 10. Helt otroligt underbart och det är flera flera veckor sen jag fick sova såhär länge, och det här är första helgen på typ 2månader som jag har haft "sovmorgon" varje dag (sen att jag har vaknat kl 8 både fredag och lördagen är en annan femma haha).
 
Hästarna då, Kelda fick ett pass i ridhuset, mest tölt och mycket ökningar där hon faktiskt börjar bli stabil!
man får fuska lite och ställa henne lite åt höger i vänstervarvet, men annars är hon fin!. Försöker få in lite elasticitet i henne, länge och korta om vartannat. Funkar bra! Bakdelsvändningarna blir bättre också :)
 
Ridning veckan ut sen vila för damen!, så imorgon ridhuset igen antar jag, sen vila tisdag, osndag uteritt, torsdag uteritt eller vila, rida sen lördag och söndag sen är det slut. För två veckor typ iaf :) längre än så kan ja nog inte hålla mig ^^ ska helt klart försöka hålla mig i 3veckor. Men inget jag kan lova alls :P
 
Bingó blev duschad, han njöt som vanligt knäpphästen! Och det är egentligen helt otroligt hur vi "dansar" när vi är ihop, behöver aldrig säga åt honom att flytta sig eller backa osv. Han bara vet och gör, magiska häst <3
Vi gick en kort promenad sen, så han torkade lite iaf!. Sen nytvättat eksemtäcke på och in i boxen :)
 
Nu taggar vi en arbetsvecka till (eller nått sånt!), sen är det helg igen :) hejja hejja!
 
 
Mattes pärla!
(de fläckarna ni ser på bakbenet är fd köttsår i princip, där satte sig ALL eksem efter metacambehandlingen!. Nu är det faktiskt ny päls där men det kliar fortfarande så vi smörjer och underhåller så gott vi kan :))
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: