Ibland slår det mig.

Påtal om ingenting idag kom jag att tänka på att jag trots allt mår "ganska bra" i dagsläget.
Det finns väl alltid något att förbättra i ens vardag, även om det ibland kan handla om små små petitesser (som tex, nya skor, bättre bil, mer sovtimmar osv, ni fattar!)
 
Tänkte när jag satt på jobbet om hur livet har sina vändningar och hur glad jag ändå är idag över att jag slutade jobba på Elgiganten, det gav mig chansen till mitt förra jobb på Net Access, där jag tog steget och köpte Kelda.
Att jag sen blev varslad var ju synd i sig, men det gav mig en spark i rumpan i att ta tag i studierna, och nu sitter jag med en framtidsplan och på det ett heltidsjobb, två underbara hästar och "spänning i vardagen". 
 
Ibland undrar jag vart jag hade varit om jag hade varit kvar på Elgiganten tex, hade jag ens köpt Kelda?
Hade jag stått kvar i gamla stallet med "bara" Bingó?, hade jag mått bättre då? Troligen inte faktiskt. 
Däremot hade jag nog fortsatt mått bra om jag hade fått stannat kvar på Net Access.
DÄREMOT ser jag nu möjligheterna i att "byta lite inriktning" arbetsmässigt och jag trivs faktiskt riktigt bra med att börja 06.30 och sluta 15.00. Jag trivs rätt bra med att ha extremt fasta rutter att följa, jag trivs rätt bra med att ha ett "enkelt" jobb. För nu. 
Jag försöker leva lite i nuet för en gångs skull. Tänka och ta tillvara på det jag har just precis nu.
Inte vad jag hade kunnat haft, eller vad jag hade saknat. 
Likadant som att jag känner att jag har utvecklats som person genom alla arbetsbyten.
Jag är mer öppen, säger min åsikt (framförallt HAR en åsikt), vågar mer och kan mer än tidigare!.
 
Min livsresa är bara påbörjad, men än så länge (iaf efter ett litet tag) har jag förstått hur alla mina vändningar, även om dom varit så otroligt jobbiga, hjärtskärande och helvetiska. Faktiskt gjort mig en förtjänst. Jag hade aldrig varit den jag är idag utan alla min motgångar och med dom framgångar!
 
Glaset är inte halvtomt längre, utan det är faktiskt halvfullt!. 
Och härifrån är det JAG som styr mitt liv!. 
 


Kommentarer
Postat av: JONNA - ponnyvalack

Vilket underbart inlägg, härligt att du ser så positivt på livet! Jag önskar dig all lycka till med hästar och jobb :D

Svar: Tack så mycket :D
Carro

2013-03-29 @ 20:40:40
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: