Stalldag

Har stallet  hela dagen idag, var där imorse (såklart) och släppte ut pållarna.
Efter det red jag ut med en stallkamrat, en timmes skrittsväng, med lite asfalt. Kelda var mycket nöjd över att få sällskap. Och tillslut gungade hon riktigt trevligt i skritten!. Även om den största hästen i stallet skrittar stort, hänger lilla Kelda med utan problem! Underbara häst va rolig hon är! :D
 
Bingó och jag tog en liten promenad, där han började takta en sväng och gick omkull på en isfläck :(
vadå att mattehjärta gick sönder tusen gånger om?!?. Iihhh va rädd jag blev när hela hästen försvann!. 
Verkade okej, men ska hålla vakande öga på hjärtat. Åh mattes finaste <3 DUMMA is :(
 
 
Jag önskar mig barmark igen så man slipper den där skitisen!! 


Kommentarer
Postat av: Frida

Usch, hoppas det gick bra med Bingo! Han får hålla sig på benen gammelmannen.

Svar: Ja, han såg pigg och kry ut vid kvällsfodringen nu, så det blir nog inget mer än kanske något blåmärke. Får kolla noga imorgon också!Men ja, dumt med all is som är nu, funderar på att till nästa vinter slå på ett par skor ändå.. Om de ska bli såhär halt igen liksom.. Eller köpa sånna där boots med brodd på..
Carro

2013-03-17 @ 21:43:21
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Ja, isen är man lagom less på nu. Vindur har ju också en del problem i hagen, bambi på is stackarn. Det är ju svårt det där med skor, sånna boots kanske vore bra om han inte motioneras mer än den här vintern.

Svar: Verkligen!I hagen är det lugnt som tur är, annars hade jag daskat på skor och brodd direkt!
Ja, satsar nog på boots till nästa vinter (om han finns kvar då vill säga!) :)
Carro

2013-03-17 @ 22:44:31
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Det hoppas vi på :)

2013-03-19 @ 22:56:39
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Ellen

Vilken fin häst! ;)

Svar: Tack så mycket :)
Carro

2013-03-30 @ 09:49:05
URL: http://ellennilsson.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: