That feeling of greatness

I lördags var det sovmorgon, hur mysigt som helst! 
Åkte ut och red Kelda en sväng i ridhuset. LÄCKER!, red in mycket energi i henne, töltade riktigt bra. Travade bra också! Men galoppen var något flack och fyrtaktig, synd på ett annat så bra pass!
Bingó blev tömkörd, hängde lite i linan och ville inte riktigt forma sig om inner. Däremot helt klockren i traven. Inget syntes alls! Så jävla underbart!
 
Söndagen sen då, började i stallet kl 07.00 gäsp, alltså ingen sovmorgon!
Bingó blev tömkörd igen, idag var han mycket trevligare i handen, böjde sig fint inåt och travade på lika fint men med mer energi mot gårdagen :) 
Kelda och jag red till ridhuset, där vi red med fokus på "sidflytt i trav". Dumt att kalla det något annat :P 
Vi flyttade alltså utåt från volten. RIKTIGT duktig, även om hon ibland tappade takten i traven så är det inte alls långt ifrån att hon kan utföra en "riktig skänkelvikning" med bibehållen takt i traven :D 
Min lilla dressyrponny! :D
Lite galoppfattningar, dock tyvärr ganska flack idag också. På volten då, rakt spår är det bra takt. 
Det är tur att Kiropraktorn kommer nästa fredag! Slipper jag mina hjärnspöken ;) 
Kvällen avslutades hemma hos P sen, och så var den helgen över liksom.
Det går för fort :(
 
Idag har jag studsat runt på jobbet med energi som heter duga!. De var rätt trevligt!
Hästarna fick vila, imorgon kommer Bingós kompis ut, och mamma har hand om hästarna för jag sitter i skolbänken :) Veckorna bara rullar på!. Känns nästan lite stressande faktiskt!
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Men snart är det långhelg, så då får du vila ut! :)

Svar: Ja, ska bli så jävla skönt! :D
Carro

2013-03-25 @ 22:52:56
URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: