With a smile on your face

Missade att skriva igår, men tror att ni överlevt? haha
Bingó hade sin kompis ute igår, som även var gullig och mockade åt honom. Så jag hade lite lyx som bara behövde mocka en box :D de har inte skett på evigheter ;)
 
Kelda och jag tog oss till ridhuset, där jag i princip log mig igenom hela ridturen.
Galoppen fick vi inte till, mer än fattningarna. Men kvalitén på galoppen var inte den bästa. MEN hon tog varenda förhållning och på det samlade sig mycket fint. Men takten och svävet var lite "sisådär".
Traven satt HELA tiden, red ihop henne i skritten bad om tölt "men ändrade mig" och i sista stund bad om trav, DÅ får man mycket bakben och sväv på den här donnan! SÅ roligt!
Gjorde sånna övergångar, blandat med lång och låg.
Tog några fattningar till galopp, som gick som jag skrev över.
Efter det lite skrittarbete igen, lossa lite bogar inför tölten. Töltade sen igång med lite skrölt, typ ett halvt varv.
Sen upp i tempo. Hitta ett lite "ökat medeltempo" och försöka finna balansen där. I vänster är det svårar att balansera upp henne. Det blir lite hoppigt och studsigt i framförallt kurvorna (nu pratar vi iof typ 1rollsteg i varje kurva, är inte så hon vimlar runt hela tiden), men jag fick svårt att balansera upp henne där helt klart. Men jättefin på raka spår och på volt! :)
Gick över till högervarv, och där gick hon som en klocka, form i ökat medeltempo, kurvtagningarna var perfekta och hon böljade igenom kroppen! LYCKA!
Tog något varv till i vänster och det flöt lite bättre än första gången! 
Travade sen av lång och låg (mycket låg), hon har blivit riktigt stabil där nu! KUL!
 
Så ja, ett ridpass där man i princip bara hade ett stort leende på läpparna och upprepade orden "duktig tjej, braaaa, rätt" osv :D
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt det låter :) Tänk om man hade ett ridhus...

Svar: Det är helt ovärderligt med ridhus! ÄLSKAR det! :D
Carro

2013-03-19 @ 23:12:48
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: