Kiropraktortisdag och hovslagaronsdag

Igår då, halvdag på jobbet SÅÅÅÅÅ skönt! 
Vid halv 12 kom KiropraktorMalin ut och kollade igenom båda hästarna!
Kelda var enligt Malin i perfekt hull (såå skönt att höra då hon varit så smal i omgångar!) men såklart ska mer muskler till, även om det faktiskt kommit en hel del sen jag tog hem henne! :) 
Låsning i SI-leden (väntat) och en låsning i höger framknä. Annars fin :)
Bingó sen då, också i bra hull, tappat en hel del muskler, vilket inte är så konstigt iom att han inte rids/rör sig som innan. Låsning SI-leden där också, annars fin :) Skönt att ha dom kollade! :)
 
Idag kom världensbästahovis ut och skodde Kelda och verkade Bingó. 
Kelda hade lite röta, så ska varva med mer spån i boxen som kan dra ut lite väta. Men Bingós (tidigare katastrofhovar) var däremot riktigt fina! :D 
 
Efter lunchen sen red jag och Kelda ut med en stallkamrat, skrittade nästan 1 timme, grusväg och asfalt. Supertrevligt med sällskap och Kelda var nöjd och frustade :)
 
Imorgon ändrar jag nog lite i min planering och drar nog till ridhuset ist för en uteritt!. Men vi får se!
Taggad är jag iaf! ;)
 
 
Bakade biskvier gjorde jag igen också hehe, me love! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: