Gullnosarna

Igår gick Kelda i lina. Vi tömkörde en stund på ridbanan och hon var pigg och glad.
Svårt ibland att få henne att tagga ned, sluta flascha runt och ist länga överlinjen och jobba genom ryggen.
Tränade lite trav-galopp-trav övergångar med fokus på att göra bra fattningar. Vilket hon gör 99 av 100ggr :) Väluppfostrad dressyrponny ;)
Bingó fick pussar och kramar i hagen, tiden rann iväg.
 
Idag red jag och Kelda hennes favoritrunda, dvs klätterrundan. Superpigg och glad spatserade hon fram i skogen med spetsade öron :) Efter den blev det lite tölt på grusvägarna och nu börjar hon hitta en helt annan styrka och bärighet där. Vi "lullade" mest idag och töltade kravlöst. Eller krav har jag, alltid taktrent med det tempo jag väljer, utöver det ska hon alltid arbeta korrekt genom kroppen. Med kravlöst i mina ögon behöver hon inte gå samlat, utan det är okej om hon bli lite lång i formen, likväl som det är okej att hon kommer upp lite ur formen också, så länge hon inte blir styv i nacke hals eller rygg. Supernöjda landade vi på stallplan :)
 
Bingó blev borstad och friserad. Klippte lite hovskägg och mös en stund innan lunchen :)
 

Finaste FrökenFluff <3
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: