Reynir träning och en hel del skryt

Idag bar det iväg ut till stall små Dalarö för ett pass för Reynir. Första mötet för oss och vi stämde väl mest av, dock så nöjd! 
Börjar med att Reynir säger att Kelda lätt blir förstaklass sto exteriört! :D
Rider fram och visar lite skritt, trav, galopp och tölt. Reynir sitter upp och provar lite, sitter av och säger i princip "väldigt läcker häst, utan problem skulle hon bli förstaklass sto även ridmässigt" får flertalet gånger under passet höra hur fin hon är och att han tror starkt på henne. JAG måste däremot sluta "rida in henne" och ist börja "träna henne"
Jag är lite feg, även om det blivit bättre. 

Kelda är väldigt välriden men blir, liksom jag, lite bekväm i vårat "här går det bra" trygghetsområde och vi måste utmana oss. 

Nya verktyg och nytt tänk. Öppna upp lite mer från ramen och därefter långsamt plocka ihop ramen igen. Jag måste bara våga sluta vara en perfektionist. Hon måste gå "dåligt" för att kunna gå bra. Utmana oss lite varje ridpass och sen som Reynir sa, även ha ridpass där vi bara håller oss i komfortzonen så vi bygger självförtroende med :) 

Nej nu är jag taggad igen, behöver de här nu. Så tungt med så jävla mycket annat. Känner mig taggad inför tävlingarna med! Nu jävlar ska vi ge järnet och ev satsa på en visning! 


Mina fina idag :) 


Jag har alltid trott på Kelda, det ÄR ett fint sto, men aldrig tänkt 1:a klass. Verkligen aldrig tänkt den tanken. Men jag kan nog vänja mig med tanken på att ha ett förstaklass sto i min ägo ;) 



Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jag tycker så du ska visa henne, så klaaaaart! :D Att hon är fin har man ju vetat, men! :D

Alltså, vi har precis samma problem, haha, muppisar på oss ;)

Svar: Ja men sååå skönt att höra från någon annan :) och ja, fina frökenfluff <3
Ska helt klart kolla över möjligheterna för visning :)
Carro

2014-08-23 @ 23:16:09
URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Frida

Hon ser ut som en shettis brevid den långa mannen :) Roligt att han gillade henne så mycket.

Svar: Haha ja visst är hon väl söt :3 haha
Ja, är man 202cm lång blir de lätt så haha :P
Och verkligen, känns riktigt kul! Nu ska bi satsa järnet! :D
Carro

2014-08-24 @ 11:31:06
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: