Love love love!!

Vilken start på veckan! Shit! känner mig helt galet motiverad på typ allt!?!

Älskade saknade SOLEN tittade fram i måndags, vilket gav mig energi nog för att täcka hela landslaget typ! Stod och hoppade i liften i väntan på att få åka ut till stallet för att äntligen få sätta mig på hästryggen!

Kelda och jag red ut, slängde på viktbootsen, de har inte varit på sen Johan kursen tror jag bestämt! Så kul och hon var såå läcker! Fick till bra ridning i samtliga gångarter och extra plus får vi båda för en bra galopp. Min sämsta egenskap som ryttare är att jag inte kan rida i galopp. Men vi fick till det och hon blev rund, kort och buren! :) Tölten var mycket trevlig den med, fin överlinje med bra tramp! Bra tempo och bra takt. KUL! Även traven var fin, tänk va positiv anda kan göra! :D

Bingó har jag ridit relativt mycket på senaste tid, vi t.om töltar och travar uppsuttet på banan. Totalt sätt handlar de kanske om 3-4varv men han tycker de är kul och frustar så nöjt :) Så det gjorde vi även igår, min fina gammelman! Igår bjöd han även på en "såhär har det varit känsla" i typ 2steg kändes han som när han var på topp, åh mattes älskade <3 Faaaaan va jag saknar "oss", svider så när jag vet att de aldrig blir så igen :( But hey, positiva var vi nu, han är ju fortfarande här med mig iaf <3

 

Idag då, tisdag och ännu en dag med sol, alltså lycka och kärlek på det! Kelda fick ha viktbootsen idag igen och vi tog en 30min på ridbanan, trevlig i tölten, lite för ojämt på våran ridbana efter all snö och sånt, vi har inte kunnat sladda, men tölten var bra helt klart. Traven var bäst, jättestabil, jämn och kraftfull. Sen hände något, JAG kunde helt plötsligt rida i galoppen och poff, där kom dressyrponnyn fram! RACKARNS va kul det var! Varv på varv på volt i rund, buren, taktren och formbar galopp. Iiiiihhhh VA KUL!. :D Nästan så att jag hade önskat att någon var där och filmade lite ;) haha Travade av lång och låg och Kelda frustade nöjt. Vilken häst jag har <3

 

Bingó kändes lite trött idag så vi fokuserade på bak och framdelsvändningar i sisådär 10min, sen fick han som vi alltid gör vid avslutandet, gå i spansk skritt. Han ser så rackarns nöjd och stolt ut just då. Fina killen!

 

Imorgon väntas sämre väder, och de känns skönt att de kommer på en planerad vilodag ;)

 

 



Kommentarer
Postat av: Frida

Solen gör mycket :) Roligt att det går så bra med Kelda och att Bingo verkar må bra. Det är så typiskt att det aldrig är någon som fotar/filmar när det går så där bra, men jag hade tur i fredags :)

Svar: Sol kan verkligen göra skillnad! Underbart är det :D och ja, alltid så kul när de bara klaffar! Får lura med mig en fotograf snart :) jag väntar med spänning på dina bilder sen :D
Carro

2014-02-18 @ 21:30:03
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: