Stalldag

Haft stallet hela dagen lång. Jag och Kelda red klätterrundan, och som hon älskar den rundan!! Först blir hon helt lycklig när vi redan på stallplan rider ut mot höger, den sidan ör tydligen lite roligare enligt Kelda. Och ännu lyckligare blir hon när jag inte stoppar henne när hon genar lite på grusvägen för att svänga av och in mot klätterrundan, väl där går hon med spetsade öron hela vägen och känns helt lycklig. Fluffet <3 så söt :') 
Vägarna var stenhårda efter allt regn och på det minusgrader. Så vi skrittade hem och tog några varv på ridbanan, trav, galopp och något varv tölt. Bra känsla idag! Så skönt. 

Bingo och jag tog en promenad idag. Han var pigg och glad och fick hälsa på en glad liten valp som såg häst för första gången :) 

Sen luncha hästar, åka hem och baka kakor, tillbaka för att släppa in hästar, förbi solariet, hem duscha och äta för att sen åka tillbaka och natta. Nu är vi redo för en ny arbetsvecka och jag hoppas på några viktiga samtal nu! 

Men nu mot sängen! Lång dag idag ;) 



Jag och stallmissen njöt i solen :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: