Lång dag.

Dagen började som de flesta fredagar kommer att vara fram till studenten, gick upp vid 7 för att göra mig iordning och sätta mig på moppen i stormen för att åka till Kattvärnet. 10 i 8:a var ja där. Konstigt att de kan gå så fort ändå att åka moppe =P. Men inte var de en mysig tur inte. Solen sken ju iof. Iallafall, kissarna skulle ha mat och ja förstår inte HUR ja ska kunna se denna underbara Annabell bli bortadopterad. VILL HA!! Efter att kissarna fått mat ska man ju kela lite med dom, Ja satt nog närmare 40 min inne hos Annabell. Hon har adopterat mig säger dom andra ja "jobbar" med. Hon la beslag på mitt knä och där låg hon. I 40 min =)



Snott en bild från kattvärnets hemsida, och hon är helt bedårande. Vill ta med hem. Ha begäret är STORT.


Sen efter 10 vart de att åka ut till Bingó, som ja tror hade vaknat på RÄTT sida för en gångs skull. Helt kelig och gnäggig var han, stackarn är ju helt ensam jämt </3 Vinterpälsen fälls, ehm host den lilla vinterpälsen den helklippta ponnyn har =P. Sen vart de massage över rumpan och promenad med Bett och kedjegrimskaft. Och jag fick den reaktionen ja ville ha, Bingo tygga nöjt på bettet och såg ut att ha en "uppgift". Knallade nog i ca 40 min, I blåsten. Trodde Bingo skulle flippa några gånger, men de var bara att skramla lite med kedjan så återgick han till att tugga nöjt på bettet. På tisdag är de återbesök på Stav och helgen efter åker han upp med kompisarna. Jag kan inte putta upp de längre. Det går liksom inte, men ja är så rädd att han ska skada sig, sträcka muskler osv =/. Ah fan de är väl bara att blunda å gå därifrån. USCH för att hästarna inte kan förstå att dom måste ta de lugnt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill inte Berra bus ha en kompis då?! =D

2008-02-23 @ 18:41:56
Postat av: Carro

Jag håller på att övertala föräldrarna =P, fast de går inge bra

2008-02-23 @ 23:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: