Snart så

I Måndags var ja duktig tycker jag och longerad odjuret över bommar, Då enbart i skritt. De gick skitbra och han ser så ren ut nu, Ingen rörelsestörning alls. Skiter i bommarna ett tag å ville se traven, så ja hade ett humm om vad ja har att förvänta mig på tisdag. Hästen travar jättefint ett halvt varv, börjar sedan bocka och de är bara för mig att släppa taget, annars hade ja åkt omkull å följt efter som en vante. Bingo drar ner till andra kortsidan och stannar. Tittar på mig och moroten, och tittar på friheten, Den jäveln väljer friheten!!! Drar iväg i världens 4språngs galopp. Tar i som en ja vet inte vad och de dundrar på rätt bra, Han springer såklart då upp till killarnas hage och man hör mullret i hagen efter Bingo hade gnäggat. Sen var hela flocken uppe å hälsa på odjuret, Jag fick inte komma nära utan en stallkompis som Bingo lyckats skrämma livet ur fick komma och hjälpa till. Hon fick tag på honom och hjälpte mig med att LÅSA in mig på ridbanan (vi har ju inga grindar där utan ett jävla snöre bara)

Bingo fick springa lite till på ridbanan å han försökte igen men gav upp ganska fort =P. Iaf han travade skitfint men vill liksom inte riktigt gå bra i vänster varv. På måndag blir de till att låna värmekudde och massera som en jävla tok. För nu FAN ska han bli tillräckligt bra för lite skitt uppsuttet!!!...

Jag har för er som inte vet blivit volontär på Kattvärnet (http://www.kattvarnet.nu) Och ja kan inte mer än att säga. SKA DU KÖPA KATT?!?!. Välj en kisse från ett katthem. Dom är minst lika fina till utseendet men OJ vilken/vilka personligheter dom bär på. Och allt förstärks när man får veta vad dom små stackarns vart med om.

Nu ska ja ut till odjuret och ta en långprommenad. Funderar på att köpa ett kedjegrimmskaft. Men får se hur de blir med den saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: