Fredag + Lördag

FREDAG:
Idag kom Frida över. Det var ett bra tag sen man träffade henne! Saknar iof hela Fors gänget. Tänk att alla hoppade av tillslut =/.. Var iaf en sväng till stallet och Frida fick lite motion hon också, red bara vägen fram å tillbaka med lite trav i sista backen. Bingó vill mycket men orkar inte riktigt, blir en massa massa rollningar i traven, bajs säger jag bara =(. Messa lite med en stallkamrat och vi kom in på verb och adverb efter ett tag. Haha, ja de var ett tag sen man faktiskt kunde de där. Fick iaf ramsan skickad. Haha,

Substantiv är namn på ting,
tex boll och ring.
Verbet är vad man kan göra,
tex se och höra.
Adjektivet sen oss lär,
hurdana tingen är.


Lördag:
Utsläppet hade vi idag, men fick sovmorgon av snäll stallkamrat =) åkte ut vid halv 9 ungefär för att hjälpa till med att släppa ut hästarna som fortfarande till viss del stod och mumsa hö, Bingó hummade lite när jag kom in i stallet, sötnöten <3
Han har gått rätt mycket denna vecka. Så idag tömkördes han =), åå de är sååå jävla kul. Kan inte få nog av det. Sprang nog runt i 20-25 min. Bingo travade på bra med värdens påskjut, ja jag hann inte riktigt med ibland =P. Fick honom att tölta lite också. Faktiskt rätt coolt att se hur han rör sig i gångarterna bakifrån. Ser så lätt spänningarna då. Sprang lite på ovalbanan och den som vart svettig var nog jag haha, fullt påpälsad med fleece och vinterjacka. Sen när vi väl kom hem så råkade jag visst somna i fotöljen =P Fast de var riktigt riktigt skönt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: