Jag rider, tänka sig =D

I Torsdags satt jag upp på Bingó på hemmaplan för första gången på mer än 3 månader. Hade låst in mit på ridbanan, men jag tror Bingó trodde det var som varit trasig. Så extremt försiktig. Ungefär lika försiktig som när jag hade ramlat av och skadat axeln och skulle upp igen <3. Älskade vännen. Skrittade på i ca 15 min och jag kan bara säga såhär, VILKEN JÄVLA TRÄNINGSVÄRK JAG HADE I FREDAGS!! det är sjukt... Annica följde med ut i fredags och då red jag igen =D. Fan va lycklig man är när man sitter där på ryggen. och som jag NJUTER <3 ojojoj. Finns inget skulle få mig att byta bort den känslan, INGET.

Skrittade lite på ridbanan då också men även vägen ner till Jordbroleden, tar väl ca 10 min fram å tillbaka, tror jag red en kvar då med. Bingo var sååå nöjd efteråt. Hela hästen mer eller mindre går in i en dvala när man ställer honom i stallgången för att ta av lindorna. Sötaste <3.

Och idag lördag red jag i hela 20 min =). För sen var de att släppa upp hästen med kompisarna. Kan ju säga såhär, sov nog totalt 30 min natten till lördagen, var så sjukt nervös!!! Fick alla hemska tänkbara scener framför mig. Men tänka sig att dom tog de extremt lugn. Bingo hälsa lite på Kiljan och Strakur, sen hade Bingó bestämt sig för att plats nr 3 uppifrån var HANS plats. Så han satte Prakkari på plats och ja, hästarna tog allt med en nypa salt..

Däremot har jag ju världens skrikhäst. Så de lät betydligt värre än vad det var, min stackars mor höll på att skita ner sig när Bingo out of the blue började skrika =). Söthästen. Skulle upp och säga hej då och ponnyn tittar på mig och ser liksom frågande ut, som "Varför ska ja gå i denna lerhage, alltså min hage var betydligt bättre. Kan ja inte få gå där igen?" sen kom Kiljan och hästen blev glad <3. haha.

Frågan är bara, jag har blivit SÅ bortskämd med en häst som gnäggar och kommer travandes när man kommer, tror ni att han gör de imorgon söndag??. Ja ni lär ju få veta sen=)

God natt alla =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: