Måndag + Tisdag

I Måndags red jag lektion som sagt, fick rida utan stigbyglar för att ja, jag sitter åt höger tydligen. Fan eller när ja satt över åt vänster så höll ja på att åka av. Aj aj att ja suttit så snett. Liksom aldrig slagit mig att ja suttit SÅ snett som ja tydligen gjort =/.  Red iaf i 30 min i snökaoset och Bingó gick superfint när jag väl fick in den rätta taktiken. Inte lätt att rida SÅ mycket med sätet. Fick inte röra handen alls. haha. Fick höra lite "Nej, aja baja och fy" Ja då visste ja att hon såg att ja visst råkade göra förhållning med tygeln ist för med sätet. Vart iaf supernöjd med min halvtimme och Bingó vart helt slut i huvudet. Sötnöten <3

Kvällen och natten spenderades hos Annica, god mat samt 2 urdåliga filmer å lite data spelande. Ja tänka sig hur kul man kan ha det =). Kan ju varna alla för Bee Movie och Förtrollad. Värre filmer finns men hur fan kan större kändisar göra röster åt detta?

Tisdagen spenderades till stor del med Annica också. Åkte till stallet vid 1 och red vägen fram och tillbaka. Funkar faktiskt skitbra med sätesarbetet. Fast idag vart det med stigbyglar, ajaj träningsvärk =P
Första TRAVEN idag också. Alltså första planerade traven om man säger som så, haha. Iaf Bingo töltade väl mest. Skitsvårt för de där med trav. Men vi travade iaf några steg då och då. Så nu ska vi se hur de blir med traven i framtiden. Hoppas så INNERLIGT att de inte ställer till med något besvär utan att Bingó faktiskt bara blir bättre och bättre. Vet faktiskt inte om jag klarar av ett bakslag =/

Positiv inställning ska man ha till allt har jag hört. Så de ska jag ha nu!
Ha en skön natt alla =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: