Vart tog våren vägen?

Idag var de planerat att åka till Fors och kolla på folket som tävlade. Men ihållande skitväder gjorde att ja vände mig om i sängen och somnade om. Väcktes dock av min kära mor vid halv 2. Då var de tydligen dags att åka ut till hästen. Väl i stallet inser jag att jag faktiskt måste skruva i broddarna på Bingó. Sommarskorna halka han bara runt i. Så efter lite fula ord så satt alla broddarna i, Alltid ska de vara EN jävel som ska jävlas. Alltid.

Måste ju bara berätta att Bingó kom travandes till mig i hagen, snö och regn är inte riktigt hans grejj, trots täcken =P Han försöker övertala mig att de är skönare att stå i boxen och äta hö ist för att gå ut i snörusk. Å jag håller med honom. Men han är häst å ska klara av detta väder =) haha.



Fick iaf för mig at longera idag. Var ett tag sen å ja på tisdag är de planerat att vi ska trava, om underlaget tillåter såklart!! Så Bingo fick springa på volt runt runt idag, å de gick väldigt bra. Han är jättefin i vänstervarv nu, men han är så extremt vänsterställd i högervarv å ser lite ovillig ut, vet inte vad ja ska tro om det =/ Iaf så fick ponnyn för sig att man visst kunde galoppera på volt, vilket han typ aldrig gjort innan för att de har varit för jobbigt. Iaf så fatta han självmant galopp i ena hörnan å hela ögonen lyser på hästen, han bockar till å fortsätter i galopp. För att efter ett halvt varv sakta av till trav å ja göra om hela grejjen igen. haha. Han vet ju iaf hur man ska roa sig själv.

Måste erkänna att denna snö känns som en fet smäll på käften. Vilket är jättejobbigt. Vill ha min vår och sommar nu. Gillar inte vintern. Mår inte bra under vintern. Så nu jävlar får de ta att bli vår! Jag behöver våren...


Kommentarer
Postat av: Marie

haha vet du! jag har anmält mig i höger varv!!! det ska bli skitspännande! vi brukar ju alrig få höger galopp ^^

mest nervös är jag inför vet. besiktning eftersom han har sår i munnen =( dumma häst =(

hoppas allt är bra med dig!

2008-03-22 @ 18:20:27
URL: http://mariee87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: