Onsdag

Sen blev det Bingós tur, idag blev det promenad längst med alla sommarhagar. Bingó har ju börjat med dumheter när vi rider i långängen (hagen med sjön) och gjorde även det när vi promenerade. Försökte leta saker att bli rädd för och var allmänt hoppig och tossig. Fick köra lite NH träning nere på långängen med lite spanskskritt, buga och några allmäna backövningar. Tillslut lugna han ner sig men sen drog det igång igen när vi kommit en bit, han kasta sig åt sidan och ja tappa mobilen i snön (men den överlevde som tur var) jag hängde med som en vante men fick stop på honom och fick köra lite mer NH övningar. Tillslut gav han med sig och blev relativt lugn igen...
Tror nog fan de är dags för mig och Bingó att rida lite lektion igen. Man blir ju lite slapp efter ett tag och utan att man märker det så tar hästen över lite mer för varje gång. Skärpning nu Carro.!!.. Ingen som vet någon islandskurs i Sthlms området?? *blink blink*


Min vackra springare <3


      


Kommentarer
Postat av: Fia

Söt, jobbig liten pys ^^ Jag kan ju komma (a) Om du betalar båten över (har släp, så blir väl ca 50 000sv men du behöver inte betala för lektionen). Vet hur det skulle låta: "ööö...trampa ner hälarna... ... gör en halvhalt..." "Neeej, det var för fem sekunder sen ju" "jaha..oj.. men... kom in på en volt.." haha x)

2009-01-09 @ 11:37:36
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: