Se där!

Idag blev de en liten ridtur på hästpojken. Var t.om så seriös att ja tog sadeln ;D den ni!
blev en sväng på vägen med stallkamrat, tölt och en liten galopp.
Fortsatte på ridbanan med att böja igenom lite, samt så körde vi lite övergångar skritt-trav-halt-trav-skritt osv.
Svarade riktigt bra och hade formen hela tiden (tappade lite bakdel i vissa nedtagningar, men de var "mitt fel", drev inte ordentligt in i halten). Pigg och alert vart han iaf! :)

Imorgon ska ja träffa fina Sandra igen <3 :) kul! Blir både Bingó och Mach ^^. Såsom de ska vara!



Min maffiga snygging <3



Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vad roligt! Jag har letat efter hästar därifrån men inte hittat någon i Sverige.

Hans mamma är Fiðla frá Enni och pappa är Naggur frá Miðfelli, även hans bror har jag upptäckt.

Vad heter din häst? Hur är han till sättet?

2011-08-02 @ 21:57:19
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Åh, vad roligt, jag blir så glad!

Hur gammal är Bingó? Det känns verkligen som att du just beskrev min häst! Han är precis likadan, förutom att han helst slipper jobba och låtsas bli rädd så man ska vara snäll med honom. Han är som sagt lite känslig och osäker så han blir ju rädd för saker, men vissa dagar är han lugn som en filbunke och man kan skritta i skogen på långa tyglar helt själv. Fast jag tror att han har lite klastofobi eftersom han inte gillar att vara instängd och kan få lite panik i paddocken. Men från marken är han världens snällaste, gör inget bus och man kan släppa honom lös på en gräsmatta och gå och göra något annat :) Innan han kom till mitt stall och jag började rida honom kastade han av folk, han kom från ett turridningsstall i Ramsele som inte har så bra rykte om sig så jag vet inte riktigt vad som hänt honom, men han hade det nog inte så bra. Han är ju en enmanshäst :) Ursäkta att det blev så långt, men jag blev så glad över att du hittade mig och att våra hästar verkar vara så lika :) Var bor du?

2011-08-03 @ 10:36:52
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: