Så rullar dagarna på.

Kaos i fredags, snökaos och jobbkaos. Fick hoppa in några timmar tidigare än va schemat sa, hann därför aldrig ringa veterinär. Mamma och pappa var Bingóvakt den dagen. Gått en liten promenad och han hade sett halt ut enligt pappse (sen vet jag ju inte hur pappa tycker en halt häst ser ut, men aja).
Jobbajobba hela fredagen. Andas ut hemma vid 20:30!

Lördag blev de stallet först med ridning på lillabruna tillsammans med Annica och Múska!. Galopprace och mys i UNDERBART vinterväder (stråååålande sol), Bingó fick sig en 20min promenad (för att se hur senbenet ter sig vid mer rörelse), svullnaden gick ned (dock väldigt VÄLDIGT lite, men ändå!) hästen var pigg iaf!, åkte sen vidare ut mot Sandra och Mach! :D där de kramades, pratades och reds lite!. Alltid lika kul! :) åkte sen direkt till stallet igen, för promenad och mock nr 2. ytterligare 20min promenad sen lindades benen om för natten. Bingó studsa som en liten studsboll över vattnet i diket och var allmänt vimsig. Mycket energi!

Söndagen då, var ute på morgonen och gick 20min promenad nr 1. ÖVERPIGG pownie som blev hingst igen! Massa bensprattel med frambenen såfort han hamnade 1steg bakom mig!, och gick jag vid bogen gick de lite för fort haha :P som sagt, överpigg och försöker få utlopp för de känslorna. Helt förståeligt, dock är jag ju rädd om benen liksom. Speciellt när man inte vet vad som är fel. Men men!, åkte sen hem, häntade upp pappsen och åkte vidare mot pappsen jobb, fixa lite med bilstereon, fyllde på spolarvätska och pysslade om lillablå!, sen hem och slappa en timme eller två. Sen ut mot stallet för mock och promenad nr 2. Lite lugnare promenad i mörkret. Dock fortfarande väldigt pigg. Min fina fina hästpojke <3

Imorgon kommer hovis ut, ska be henne känna igenom Bingó ordentligt, då hon verkligen direkt känner när något är fel! (lyfter benen ojämt eller liknande under skoning). Sen ska de ringas veterinär för bokning av ultraljud!
åka till haninge cetrum och besöka banken, åka till maxi för att handla lite och sen hem och typ njuta av ledigheten (?) en liten stund, tills de är dags att åka till stallet igen (för promenad och insläpp av de andra hästarna). Åh ja, livet verkligen rullar på, med mycket, mycket Bingó.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: