MorgonUtsläpp

Idag var de stalltjänst, morgonutsläpp stod på schemat, så efter en god natts sömn, eeeh vänta här nu. ca 2,5 timmes dålig sömn var de dags att kliva upp vid halv 7 för att vara vid stallet kl 7. Vilket vi såklart INTE var pga chauffören som var lite försenad. Så vid halv 8 stod vi på stallplan å fick skynda oss in till de 13 JÄTTE hungriga islandshästarna. Pållarna fick hö och eventuell kraft å vi fick våra frukost mackor. De är någe visst med att äta ute i stallet. Jag som aldrig äter NÅGOT förrens efter ja varit vaken i minst 3 timmar äter nu helt plötsligt mackor kl 8 på morgonen =O

Hästarna äter klart än efter en och lotsas upp till respektive hage, Bingo får stå kvar ett tag i boxen för att sedan bli omhändertagen och longerad.. Han ser jätte fin ut i båda bak men vänster bak (spatten) har tagits ut över höger fram ist. Som liksom inte riktigt vill vara stark nog =/. Så lite småhoppig är han allt på fram. Känns så jävla jobbigt, kan vi inte vara klara med detta snart?. Iaf efter en kort longering med mycket skritt å typ totalt 1 varv trav så gick vi en vända i de fina fina vårvädret som infann sig idag. Bingo var pigg och kom fram i trav när han kom lite väl långt bak (jag går snabbt haha). Tog lite söta kort på rackarn idag som ja tänkte dela med mig av.

Älskar denna varelse så mycket så att de gör ont <3

 Du och jag, vi slår allt å alla <3

 Undra vad som pågår därinne, va för hemligheter har du? <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: