Stress

Usch idag äntligen hade mamma tid att skjutsa mig till Huddinge centrum, för där ligger nämligen Arbetsförmedlingen, tro ni vi hittar dit? nej såklart vi inte gör >.< Springer runt som 2 idioter när vi tillslut hamnar totalt fel å frågar efter vägen, när vi kommer dit stänger dom såklart precis. SUCK, fick iaf lite hjälp av damen som skulle stänga, hon fick mitt personnr och mobilnr så skulle hon spara min "ansökan" eller vad man kallar den i deras databas, så jag slapp skriva om den iaf, så nästa vecka någongång kanske vi har tid att åka dit igen. Jaja, suck på hög nivå!

Åkte direkt till stallet efter att vi hade handlat lite mat på Ica i huddinge och jag red en sväng i skogen med Maria och Múska. Idag vart det terapiarbete för Bingó då vi red sist hela tiden, men han skötte sig faktiskt sjukt bra!. Töltade en kort bit och i skogen kan han visst gå i form i tölten (dock lite passtaktig men i form) men inte fan kan han bjuda till och gå i form i tölten på banan =P. Söt är han iaf och svettig blev han. Nu har jag bytt taktik igen med ridningen, körde ju "varannandag metoden" ett tag, men har nu kommit fram till att det inte riktigt funkar för att Bingó blir lite stel i bogarna, och rider jag varannandag betyder det att jag måste börja om varje gång jag rider (med uppmjukning osv) Så nu har jag börjar med att rida 2 dagar, vara ledig 1dag, rida 2 dagar, vara ledig 1dag osv. Dels för att han inte ska hinna stelna till och dels för att försöka få upp ridningen lite, nu blir de iaf minst 4:a dagar i veckan.

Måste ju bara lägga till, att lagom när jag lagat det brunaexemtäcket har han haft sönder det blåa. SUCK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: