Tankar

Oooookej, tanken är att man egentligen ska ta å göra något intressant men ja vill bara babbla av mig nu, så detta är egentligt ett totalt ointressant inlägg men men..

Jag har lite ångest inför söndag, då de är stallmöte och jag har så mycket att säga å tycka, men ja vet att ja inte kommer få ett skit sagt typ eftersom ja är för blyg för att ta upp saker och ting. Men detta MÅSTE jag ta upp, eftersom dom höjt stallhyrorna något så enormt så SKA jag ha täckesbyten på MIN HÄST. Annars blir jag galen och ja då kommer jag att byta stall. Så är det bara, finns inte en enda jävla chans att ja stannar kvar om det inte ändras på saker och ting nu. Vafan ja blir helt galen över saker och ting som stallägaren lovar och lovar men INGET händer, och då menar jag INGET. Dessa "förnyelser" i boxarna som skulle ske i somras (nya krubbor, vattenkoppar och saltstenshållare) dom har tillkommit på senare tid och i förrgår fick jag min nya vattenkopp och än så länge har inte alla fått sina nya boxtillbehör. Å ja vet inte, liksom inget känns riktigt riktigt bra just nu.

Visst de är toppen på alla sett å vis här ute, trevligt folk, fin ridbana, ovalbana, skitfina sommarhagar, men sen så är det liksom inte så mycket mer. Ridvägarna är skit (förutom typ 3 st riktiga guldkorn), rundkorallen verkar aldrig bli av, vinterhagarna är sååå tråkiga (och när ja säger tråkiga menar jag verkligen tråkiga). Men de positiva är att vi har halmbalar i vinterhagarna så hästarna har alltid tillgång till något att tugga på. och att hästarna går ut runt 8 och kommer inte in förrens runt 20. Så dom får vara ute länge! Vilket är superduper för Bingó med sin spatt. Men ja är verkligen grymt kluven. För nu är det mycket pengar det handlar om. För samma pris fast i andra stall får man liksom FULL skötsel (dom mockar, matar, byter täcken, en hel del foder ingår osv) Här gör dom ingenting men för samma peng. Visst får vi 1:a klass på hösilage, betfor och 1:a klass halm. Men ja känner att de liksom inte duger, Jag vill ha mer för mina pengar. Och de är just det att Jag VET att ja kan få så mycket mer för samma pengar som gör att de svider något så enormt =/

Jag hoppas så innerligt att jag vågar ta mig i kragen och säga som ja tycket och tänker, eller iaf kan få ut min mening med täckesbyten. För det är det lilla JAG behöver för att stanna kvar. Annars vänder jag mig till ett annat stall så är det bara. Faktiskt =/


Kommentarer
Postat av: Marie

host ledig stallplats i december host

2008-10-24 @ 10:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: