Passhästen Bingó ;D

Idag, trots snön som föll(!!) blev ridningen en riktig fröjd! Slängde på ett par lätta klockar (ca100g) bara för att se vad som hände med tölten eftersom han själv nu har börjat svaja och stödjer jag på ytter så svajjar han inåt stödjer jag på båda så blir han passtaktig as hell >.< iaf tölten var super och helt plötsligt känner jag bara att det blev väldigt stora rörelser, kikar lite lätt ner och ser små tassar flyga hööögt! Iiihh ^^. Sen har han också fått för sig att en skänkel, vare sig den är drivande, sidförande eller så, är absolut en GALOPP skänkel xD jävla ponny. Fick iaf köra lite halt-galopp tölt-galopp skritt-galopp övergångar och jävla fin han var då! Galoppa riktigt lugnt och fint fast ändå med energi. Var påväg att sakta ner men drev jag till lite med sätet så fortsatte han att galoppa lugnt och fint. Bästaste ponnyn <3
Sen tyckte han absolut att det var dags att busa lite och "maaaaaaatte, viiiisst kan viii.. Springa jäääättejääätte fort i pass" *vrooom* haha. Fort gick det iaf :P Blev lite galopprollningar när ja ville springa fortare och han for upp i galopp en gång men vi sprang på i nästan 300 m och Bingó har nog inte riiiiktigt orken. Men jävlar va kul det var :')
Min lilla ponny kan. Världens bästaste ponny <3


Nu är jag även anmäld till Ylvas Kurs den 22:a Februari. Vad har jag gett mig in på?? :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: