Igelkottarna rullar ner för backen? Right?

Longering idag, stelt i kroppen sa Bingó men sprang på bra ändå. Det är det enda jag kan märka av nu av spatt och atrox. Att det tar längre tid tills han blir mjuk och smidig i kroppen vid longering. Brukar ta några varv på 4kanten i skritt och sen börja på volt med skritt-trav-skritt-trav övergångar, och man ser att det tar några varv extra innan den mjuka traven kommer fram. Vid ridning känns inget eftersom man skrittar fram så mycket längre än några varv runt 4kanten, men bara en observering från min sida. Söt var han iaf när han fick springa på runt runt och galoppa å ha sig :)


Sen har jag fått världens bästa skratt idag x'D Pappa sitter och tittar ut genom fönstret vid middagen och ojjar sig över att de ligger så mycket löv på marken, men så säger han glatt att "jag har iaf varit snäll mot igelkottarna". Jaha, sa mamma. Igelkottarna lägger sig i befintliga högar, inte i löv som är utspridda. Pappa svarar då att "ja men dom fäller väl ut sina taggar och rullar runt i löven?. Så fastnar löven på taggarna och dom vandrar till ett ställe dom kan krypa in och sova hela vintern". Seriöst xD jag har nog inte garvat så jävla mycket och så länge på flera veckor XD Tårarna bokstavligen sprutade och jag fick magknip. För det jag såg framför mig var en igelkottsfamilj som kommer gåendes, ser massa löv ligga i en backe, tar sats och rullar ner för backen en efter en och knallar sen vidare täckta med löv x''''D
Sen när jag väl hade samlat mig lite och torkat tårarna började jag tänka på hur ett dagis kommer på promenad och dagisfröknarna ställer sig och pekar å säger, titta nu barn, kolla nu på igelkottarna när dom kommer rullandes ner för backen här, deras sätt att samla på sig löv så de får ett varmt täcke på under vintern.. x''''D
Fyfan xD jag garvar typ lika mycket nu igen xD


Kommentarer
Postat av: Fia

HAHAHAHAHHAHA X''D Jag ser det framför mig XD Haha

2009-03-20 @ 22:16:39
URL: http://styrmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: