Ridlektionen

De är spännande ändå, hur kroppen reagerar på vissa ord.. Trodde först inte sånt om mig, jag som brukar klara av de flesta situationer utan att bli handlingsförlamad. Dock har det krypit fram att orden "rid som på tävling" eller egentligen, bara ordet "tävling" får mig helt apatisk. Eller nej, jag får upp Bingó i tölt, sen tycker jag att han ska klara sig själv. Han vet ju ändå vad som gäller? right?..

Det är egentligen inte alltför konstigt att min häst går över i passtakt å har sig, när matte inte är som hon brukar. Rider ju fram på ridbanan som vanligt, arbetar igenom honom som vanligt. Men sen när dom säger "välkommen in på banan, Caroline Ahlberg och Bingó" då går det inte.. Speciellt inte när dom senare säger "varsågod och RID".. öhm, rida? vemdå jag? är jag inte bara en fripassagerare? inte?.. Ajdå..
Har iaf lovat mig själv att rida den här gången, och har även lovat min instruktör att rida... Är ju hon som dömer tävlingen också xD

Mitt mantra kommer att vara "innerbakben, högerbogen och ytterhanden" om och om igen!

Förövrigt var Bingó duktig idag! Tölta på jättefint från start och var trevlig att jobba med helt enkelt :) Märks stor skillnad från innan kiropraktorbesöket och nu efter. :) Makes my happy!
Ponnyn vågade t.o.m trava lite :D Min älskling <3


Kommentarer
Postat av: Fia

OCH MIG ha du lova!!! Hallå!? :o

2010-03-03 @ 22:13:45
URL: http://styrmir.blogg.se/
Postat av: Carro

Förlåt alla. Jag har även lovat Fia att jag ska rida på tävlingen och inte vare en fripassagerare xD

2010-03-03 @ 23:43:00
URL: http://whyevenbother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: