Port 73

Ja, då har man varit och kollat in nya "port 73", lite klädaffärer, skoaffärer och pappas favorit Jula ;D haha
ska väl dit igen och kolla lite nogrannare, vi hade suckpelle med oss.. Sitter nu iaf och knappar på ett nytt härligt tangentbord! Me like very much!

Övningskörde till stallet sen på kvällen, stalltjänst i regnet.
Passade på att rida Bingó idag också för att typ färska upp minnet från igår, red ca 40min bara skritt, stressa bitvis, slappna av fint ibland för att nästa sekund styva sig. Han tappar bakdelen endel också, måste fan ta ut kiropraktor även om plånboken säger NEJ (verkligen, den skriker NEJNEJNEJNEJ), blev bra efter ca 35min skritt, så finåker ca 5min innan jag bestämmer mig för att ta upp honom i tölt i lätta varvet, de var ju ett misstag.. Får gå tillbaka till skritten där han stressa som en idiot och göra om försöket... Går bättre och är ganska nöjd, byter till svåra varvet (som vi även skrittade mest i iom att de är där han är stel), glider över i tölt och han går halvbra, arbetar med innerskänkel och efter ca 10min skrölt/tölt mjuknade han, bjöd till form och släppte relativt bra i inner. Bara tacka å ta emot den och ge långa tyglar å sluta!
Får göra den här resan några gånger känns det som, innan jag har tillbaka min pownie. För just nu är han ju någon annan häst.. Förbytt :P

Imorgon måste jag dock komma ihåg att ringa hovis! Kom ihåglapp är uppsatt på hallspegeln! haha, annars glömmer jag det bara :P

Imorgon är det måndag, och jag har förhoppningsvis lillabruna också :D ska bara dubbelkolla med matten först ;D

men nu, ska den här katten lekas med.. annars gör han dumheter!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: