REA!

Alltså, jag älskar när man sitter på nätet och kollar hästgrejjer (vem tror att jag kollar på annat än hästtäcken, schabrak, glansspray och borstar liksom?!? då har ni FEL FEL FEL) och så kommer jag på att! Ah, ja ska köpa det där halstäcket nu till regntäcket (som jag köpte för 1,5år sen), klickar in och ser att halstäcket kostar 250kronor. Väljer rätt storlek, väljer rätt färg. Summa 69kronor. Vääänta nu?!? Bläddrar ner lite på sidan. "Nedsatt pris på utgående modell. Brun med blå paspoal, endast 1strl kvar" seriöst? HUR ofta händer det? eller ja alltför ofta och oftast är den där ENDA storleken kvar antingen strl litenponny ala shettis, eller strl xxful ala shire liskom! Men nu, nu var det strl M till min ponny med rätt färg på halsdelen å allt :D iihh så lycklig man kan bli för så lite xD
Köptes även gängtappar till broddhålen, nya skyddsboots i gummi (mina går sönder HELA tiden) och lite annat smått och gott, ni vet sånt som man bara MÅSTE ha.. typ...

Btw så har det regnat hela jävla dagen, jag gissar iof på att ni själv har märkt det också?!? ;D
Bingó var ledsen ponny när matte kom, eller ja, när matte kom blev han GLAD ponny! "MAAAAAATTEEEEEE, rädda mig!! Det REGNAR :o" sötnosen! Tråkiga är att eksemtäcket bara drar åt sig allt vatten när det regnar så jävla konstant (kommer det bara en liten skur rinner det mesta faktiskt av och Bingó brukar vara snustorr under), men nu vägde nog täcket sisådär 5-7kg.. Hääärligt! Blev lite massage på rumpa och rygg, samt värmedyna och BoT täcket på. Sen ett torrt eksemtäcke och ett regntäcke över det! Vill inte ha kall rygg när jag värmt och masserat där. Speciellt INTE när veterinär kommer imorgon (iiihhh, bli helt friskförklarad nu så vi slipper Kuben!!).

Blir tidig morgon också, då jag i ett svagt ögonblick erbjöd mig att ta utsläppet (iom att ja ändå skulle ut tidigt).. Jag kanske ångrar mig lite nu men vafan :P Bara UPP å HOPPA!

btw kommer Agnes ut och åker häst som veterinär ville att jag skulle göra sist! De är tur att man har modiga kamrater som ställer upp ;D och snälla kamrater såklart också! :)

låångt inlägg det blev woups :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: