Lååångsamt vännen, lååångsamt!

Machen rastades på ridbanan idag! 40min med stenhård "du måste lyssna på mig" övningar.
Pållehästen fick säkert skritta 10-15min i tempoväxlingar, innan han fick nosa på traven.
Skittråkigt sa Mach men jävlar va fin han blev! :D

Nosade oss upp i trav, där han (när han väl accepterade att de var fokus som gällde) släppte riktigt fint! :)
Åh va kul de är att rida 3gångare, åh ja vill ha en medryttarpålle som är 3gångar (helst äga en själv, men kan man verkligen "överge" islandshästen?!?). Mycket böja, skänkelvikningar och öppnor på rakspår och volt.
Svettig pålle men efter dryga 30mins travarbete (varvat med skrittpauser) vart han så jävla fin! :D
Och ja var helt jävla död haha, mycket häst att rida ihop!
Travade av med låg och rund form och Mach var nöjd och frustade och frustade!



Mach öron!





Imorgon blir de vila för storhästen.
Men på måndag kör vi igen!
haha Sandra som sa "du behöver inte åka ut varje dag om du inte kan/hinner"
ehe, Sandra.. Du får en välmotionerad kille nu xD
För ja kan inte hålla mig, de är SÅ KUL!

Och tack för att ja får låna honom när du åker bort <3 :')



Kommentarer
Postat av: Frida

Nej, man kan inte överge islandshästarna!



Svar: Okej, då är jag med på hur det ligger till. Guffi har som tur var bara haft "småsår" jämfört med det där. Det värsta som hänt var i vintras när han fick en pinne eller något in i ögonlocket och fick en ordentlig inflamation och fick penicillin i halsen, ögat var så uppsvullet så han inte såg något :/ Det blev bra och sedan kom det tillbaka igen, men nu är det fint och man ser bara ett litet ärr om man tittar efter det. Och det blev inga skador på ögat alls, vilket var väldigt tur!

2011-08-06 @ 14:59:53
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: