Receptet

Här kommer receptet!
Visst är jag bra snäll?

Fudgebrownies

Brownie
200g choklad, mörk 
250g smör
4st ägg
5dl strösocker
 2,5dl vetemjöl

Fudgeglasyr
200g choklad, MINST 50% kakaohalt
50g smör
1dl vispgrädde
1dl florsocker

Gör såhär!

1. Värm upp ugnen till 150 grader.

2. Bryt isär chokladen.

3. Smält smöret i en kastrull, ställ kastrullen åt sidan, lägg i chokladen och låt den smälta i det varma smöret.

4. Rör samman ägg, socker, och vetemjöl i en bunke.

5. Häll ner smörblandningen och rör om till en jämn smet.

6. Klä en ugnsfast form (cirka 20x30 cm) med bakplåtspapper och fördela smeten jämnt i den.

7. Grädda i cirka 30 minuter. (jag fick ha min inne i ca 40min)

8. Prova med sticka, kakan får gärna vara lite kladdig.

9. Låt svalna.

10. Bryt chokladen till glasyren.

11. Blanda smöret och grädden i en kastrull och värm till smöret har smält. (akta så de inte börjar koka!)

12. Ställ kastrullen åt sidan och lägg i chokladen.

13. Låt chokladen smälta och sikta i florsockret. (viktigt att sikta! använd en sil och skaka försiktigt samtidigt som du rör med tex en träsked!, annars blir de klumpar och glasyren blir förstörd!)

14. Rör till en jämn glasyr och bred den över den avsvalnade kakan.

15. Skär kakan i bitar när glasyren har stelnat.




Servera med grädde eller glass.
Gärna med färska svenska bär!
Mumma



Kommentarer
Postat av: Frida

Svar: Tur att jag hittade dom då :) Så Bingo har också exem?



Jag läste några väldigt gamla inlägg i din blogg, från när han fick spatt. Hur är det med den nu? Var det då du fick rida barbacka?

2011-08-04 @ 22:02:05
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: M

Tack, supersnällt! :D

Kommer absolut att prova detta recept inom en snar framtid.

2011-08-04 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: