Häst-svammel

Efter några rispadd på vårat 2delade bett kan jag konstatera att hon funkar bättre på detta än det 3delade.
Men vi lär nog variera lite för att se om damen ändrat åsikt :)
Idag red vi ut runt "Bondgårdsrundan" och det var lite läskigt att rida förbi höbalar under pressenningar med skällandes hundar runtom. De var tur att Totte gick med som stöd :) Även om Kelda gick först så tyckte hon nog att det var skönt med någon bakom :)
Idag tyckte jag allt att jag fick till travövergångarna! :) KUL! :D
Måste skärpa mig lite när vi rider ut, hehe, Hon kan ju faktiskt gå i form då också! Och när hon väl gjorde det var hon som sagt jätteduktig! :)
Klockrena övergångar där hon direkt gick in i bra takt med sväv!. Efter några steg försvinner styrkan men de kommer!
Galoppa gick bra också, båda galopperna togs igenom!
Däremot fick vi traggla litelite i tölten. Taktren men ville gärna hänga kvar i handen när vi tog ner till skritt.
Löstes med lite övergångar!.
Om det är bra väder imorgon blir det nog ett ridpass på ridbanan :) Känns som att jag aldrig är där numera :P
 
Bingó fick sig en promenad idag också, härliga gammelman <3
 
Det ska bli så roligt att komma ut och tävla nästa säsong!
Hoppas damen kommer gilla det lika mycket ^^
Finatjejen!


Kommentarer
Postat av: Elinor

Tack så mycket :)

Hon är så himla fin, ni borde vara med på Mörs KM :)

Svar: Ja vi får se om hon känns redo för det :)Så mycket kvar innan hon känns stabil!
Carro

2012-07-20 @ 00:16:28
URL: http://engelstoft.se
Postat av: Clara

härligt när allt går bra! :D Hon är jättefin! Så härlig färg!

Svar: Ja visst är det! :) Tack! :D Lite udda färg så de är kul :)
Carro

2012-07-30 @ 00:11:38
URL: http://tvistirni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: