Partynight

Stallägaren ringde mig imorse kl 06:00. Förstå min panik just då! Finns verkligen inget värre än när någon från stallet ringer vid den tidpunkten. Hästarna levde.. MEN Bingó hade lyckats komma ut ur boxen inatt.
Tur i oturen var de jag som hade kvällen, och hade inte stängt hans box ordentligt. Så jag har bara mig själv att skylla! Men Bingó hade strosat runt och hamnat på gräsmattan haha.
Han hade ju haft en häftig natt iaf, fick stå i skamvrån (boxen) tills dess att jag kom vid 10 isch.
Lite lite puls i frambenen, men annars pigg och glad. Fick gå en stund i hagen med Kelda ;)
Blir ingen krafft idag, vill inte spä på "sockerchocken" från gräset. 
 
Kelda och jag har nu skaffat oss ridhuskort! :D
Vi var där idag och red en sväng. Lekte väl mest runt egentligen. Lite trav, tölt och galopp blev det iaf.
Med en del galoppfattningar. Ska bli kul att nu äntligen kunna träna galoppen mer "på riktigt".
Känns kul att äntligen "vara igång" och nu blir de att tuta och köra inför vårens alla tävlingar :D 
Kändes väldigt strukturerat iaf :P 
 
Imorgon ska jag ringa till Mustang och boka tid för omstoppning av Keldas (och Bingós) sadel.
Haft sadeln i 3år snart och aldrig stoppat om den..
IOF har jag inte ridit i den direkt eller x) Bingó har ju mest gått barbacka. Så totalt har jag väl ridit 6-9månader i sadeln. Iaf, de är dags nu, känner att stoppningen är mer kompakt på ena sidan. Vill ju inte att Kelda ska få ont i ryggen eller! :)
 
 
 
Bingó och Kelda äter mer än gärna ur samma höhög, även fast de får en varsin ;)
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

oooh, vad lyxigt med ridhus! :D

och säg uss-uss åt bingo, inte skrämmas så!

Svar: MEN JA! Sån lyx :'D jag kommer typ sväva på moln hela vintern :DJa! Dumma ponny :( hoppas han inte har puls imorgon bara!.
Men han har nog haft en rolig natt ;)
Carro

2012-11-01 @ 20:00:10
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Frida

Busiga Bingo då! Jag brukar glömma att stänga till Guffi men han brukar inte gå ut, tur är väl att han är ute för det mesta ända och inte står inne på nätterna :)

Svar: Bingó går aldrig ut om jag är där ^^ Kan tänka mig att han stod en stund med öppen dörr och funderade på om han skulle gå ut eller inte. haha, kan ju vara så att Matte står någonstans och skäller på mig om jag kliver ut :oIdag kan jag lova att jag kollade boxdörren både en och två gånger x)
Carro

2012-11-01 @ 21:43:40
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Precis så hade nog Guffi också gjort :)

2012-11-01 @ 23:55:16
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Jag också, fy vad roligt! En ÄKTA dressyrhäst! Som är så snäll att den inte gör en fluga förnär - dvs den viftar inte ens med svansen mot dom, SÅ snäll! Haha ;) För den ska vara jättestor!

Svar: Ja, alltså vi har ju stora hästar i stallet som sagt.. Men ja, de är ju inte lika väluppfostrade som våra islänningar x) Så, den där framtida storhästen måste man ju ta som föl, och "Uppfostra" som en islänning x)
Carro

2012-11-02 @ 23:38:33
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: