Hagdag

Haft en riktig stalldag.
Utsläpp samt lunch, och på det hagdag. Åh yes!
Hästarna börjar trots allt lära sig vad jag tycker är okej och inte ;) Mot de första gångerna ja hade stalltjänst. Stora åbäken är de ibland faktiskt :P Tur att jag har mina två tussar som bara svansar med ^^
 
Kelda fick gå idag igen, lite loj i skritten, fick jogga lite idag, trava på trevligt. Testade även tölten en liten bit påvägen hem, fick en bra känsla och testade att "trycka ihop henne" några steg och wow, den där hästen kan samling!. Fick länga ut sig i trav efteråt, mycket trevlig då med!. En ytteliten galopp blev det också. 
Imorgon ska hon få vila, ska klippa igenom henne och helraka. Funkar inte med det vi har idag tyvärr. Av de lilla vi gjorde nu (var ute i ca 30min, skrittade i typ 27 haha) och hon var helt blöt på halsen, och fuktig/svettig på bakbenen, magen och länden. Amitiös tjej! ;)
Iaf, imorgon blir de helrakning och Vila, sen rida tisdag, onsdag, vila torsdag, rida igenom fredag och TÄVLA lördag!
Jag är så sjukt taggad så de finns inte! OMG va kul det ska bli! 
Var så galet länge sedan nu! Ska bli så härligt att "suga in" tävlingsatmosfären, och allt som hör till!
Hoppas på bra väder också! :) Vore verkligen pricken över i:et!
 
Bingó då, han fick vila idag, vi myste i stallgången. Kliade lite och smorde lite lätt. :) Sen fick han vara tuff och "spansk skritta" till hagen, där han snällt fick lämna en puss innan han fick gå ut ;) sötnosen!
Han är verkligen en på miljonen den där ponnyn <3
 
 
Bingó och jag på våran näst sista tävling ihop.
Älskade hästpojke <3


Kommentarer
Postat av: Frida

Du får se till att skaffa bilder på tävlingen :)

Svar: Jag ska göra mitt bästa ^^.Min kära "groom" ska få hålla kameran i handen, hela tiden :D haha
Carro

2012-10-07 @ 20:43:56
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Frida

Svar: Det låter bra, det är ingen idé att ge kameran till en mamma, det blir bara fel :)

Svar: haha, kunde inte sagt de bättre själv! :D
Carro

2012-10-08 @ 12:24:32
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: