Ridlektion!

Igår (Onsdag) var jag och Kelda iväg till FrökenridlärarMalin ute på Skogsäng och red en lektion!.
Mamma följde med som lite lasthjälp då damen inte går in helt hundra och behöver lite lite påputtning bakifrån.
Sen är de alltid kul med sällskap ^^
 
IAF! Kelda var jätteduktig bitvis, lite ofokuserad då och då (de var ju andra hästar runtomkring som hon inte fick hälsa på!. Nyfiken tjej!)
Började trava fram och ja, nu börjar ju traven likna något också! SÅ KUL när de verkligen är de vi tränat på nu under sommaren! :)
Körde lite övergångar, och bara rullade runt. Red sedan ett "4gångsprogram", eller ja. Vi liksom red runt 4kanten och gjorde alla de övergångar som ska göras :) Fick lite tips och råd.
Och såklart ska ja börja med något nytt nu också, är så livrädd för att få stolsits (som förrförra sadeln gav), och förra sadeln var ju en dressyrsadel så där hamnade man rätt, och då har jag fått för mig att min nya sadel inte alls ger mig samma sits så då sitter jag och drar bak mina skänklar.. Så de liksom hamnar lite för långt bak ist.. Och då puttas ju överlivet framåt. Suck!.
Men ytterligare en sak att tänka på!
 
Tränade lite galoppfattningar och nu jäklar :D Lite av min spärr försvann och nu vågar jag rida in lite energi i henne innan själva fattningen.. Och vilken galopp man får därefter! :D
 
Malin satt upp en sväng också och red :) Och jag är fortfarande chockad över att de liksom kan ske?!?!.
Sååå jäkla coolt när någon annan kan sitta upp på min häst :D (så sjukt att jag är helt lyrisk över en sådan sak xD Men det gick ju liskom inte på Bingó!)
 
Överlag var ridkänslan bra och det var KUL att träna igen!. Nu är jag taggad till tusen inför tävling å allt därtill!
 
Fina Keldan!!
 





Kommentarer
Postat av: Frida

Jag förstår känslan med att någon annan sitter på ens häst, hjärtat i halsgropen! :)

Svar: Ja, eller de var ju så med Bingó. Han fick panik och stängde av. Riktigt obehagligt att se.Kelda är så snäll och lätt, så där är de bara roligt att se någon annan rida henne :D
Carro

2012-09-07 @ 09:13:31
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Emma 22år | Mamma & grisskötare

Härligt!
Är det ett DM-schabrak du har? :D

Svar: Ja :D Älskar de verkligen! Grym kvalité! :D
Carro

2012-09-13 @ 13:17:48
URL: http://nikoba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: